تدوین قانون جدید رسانه‌های همگانی در افغانستان

سخنگوی طالبان اعلام کرد به زودی قانون جدید رسانه‌های همگانی که توسط این گروه تدوین شده است توشیح می‌شود.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در دیدار با حجت‌الله مجددی، رئیس اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان گفت در روزهای نزدیک قانون رسانه‌های همگانی اعلام می‌شود که رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند مطابق آن به کارشان ادامه دهند.

اتحادیه ژورنالیستان آزاد افغانستان، با نشر خبرنامه‌ای از دیدار رئیس این نهاد با ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان خبر داد.

براساس خبرنامه، در این دیدار، روی وضعیت عمومی کار رسانه‌ای، توشیح قانون رسانه‌های همگانی، تقویت کمیسیون بررسی شکایات و رسیدگی تخلفات رسانه‌ای، تقویت کمیته‌های مشترک ولایتی حکومت و رسانه‌ها و سایر مسایل مرتبط به کار رسانه‌ای در کشور بحث و تبادل نظر صورت گرفته است.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان در این دیدار با بیان این‌که تقویت رسانه‌ها و آزادی بیان مطابق با ارزش‌های ملی و اسلامی یکی از وظایف شان است، اظهار داشت که توشیح قانون رسانه‌های همگانی نهایت مهم و ضروری‌ است.

سخنگوی طالبان گفت در روزهای نزدیک قانون رسانه‌های همگانی توشیح می‌شود که رسانه‌ها و خبرنگاران می‌توانند مطابق آن به کارشان ادامه دهند.

پیش از این نیز ذبیح‌الله مجاهد، گفته بود که این قانون رسانه‌های همگانی از سوی طالبان بازنگری شده و برای تأیید ریاست طالبان به قندهار فرستاده شده است.

مجاهد افزود قانون رسانه‌ها را سه هیأت نهادهای مختلف بازنگری کرده‌اند.

به گفته مجاهد، قانون رسانه‌های همگانی را ابتدا هیأتی در وزارت اطلاعات و فرهنگ، در مرحله دوم هیأتی به سرپرستی وزیر امر به معروف و بعد کمیسیونی در وزارت عدلیه بازنگری کردند.

سخنگوی طالبان افزود که برخی ماده‌های قانون رسانه‌های همگانی تغییر یافته که به گفته او «در مغایرت با قوانین اسلامی» بوده‌ است.

قانون رسانه‌های همگانی افغانستان در سال ۱۳۸۸ به تصویب پارلمان رسید که در آن آزادی فعالیت‌های رسانه‌ای را برابر با قانون اساسی مشخص می‌کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسی زاهدی
۱۶:۲۶ ۲۸ دی ۱۴۰۲
لطفاً افغانستان را به ایالات متحده امریکا الحاق کنید
آخرین اخبار