رزمایش رفع اختلال در خطوط انتقال گاز در سمنان

مانور مشترک پدافند غیرعامل سطح A در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق ۳ و ۴ کشور در سمنان برگزار شد.

اسماعیل طحان ناساری سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان ابراز کرد: رزمایش در بالاترین سطح ملی ( A) در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز کشور با حضور سه استان با تاکید بر رعایت اصول پدافند غیرعامل به‌ منظور پیشگیری از حوادث احتمالی برگزار شد.

وی ادامه داد: ایجاد آمادگی و افزایش توانمندی های واحدهای عملیاتی از جمله اهداف برگزاری رزمایش در بالاترین سطح ملی(A) در خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز در ایستگاه تقویت فشار گاز سمنان بود.

سرپرست اداره‌کل پدافند غیرعامل استانداری سمنان گفت: میزان آمادگی و هماهنگی در برخورد با حادثه، افزایش آگاهی و سرعت عمل گروه های مختلف در رسیدن به محل حادثه، سرعت عمل در بررسی وضعیت و تعمیرات بخش‌های آسیب‌دیده، از شاخص‌هایی بود که در رزمایش خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز مناطق سه و چهار عملیات انتقال گاز کشور ارزیابی شد.

طحان بیان کرد: طبق هماهنگی به عمل آمده با سازمان هایی که در اجرای این رزمایش همکاری داشتند و همچنین تحقیقات انجام شده، تمام پیش‌نیازهایی که بتوان در یک رزمایش واقعی به نمایش گذاشته شود، پیش‌بینی و در اجرای رزمایش به‌کارگیری شد.

این مانور با فرض انفجار در خط ۴۸ اینچ انتقال گاز در محدوده آهوان سمنان رخ داد.

این محدوده مرز بین منطقه ۳ و ۴ عملیاتی خط انتقال ۴۸ اینچ تهران به سمت شاهرود است که گاز شمال و شمال شرق کشور شامل استان‌های خراسان‌های رضوی، شمالی و جنوبی، سمنان، تهران، البرز، قزوین، زنجان و مرکزی را تامین می‌کند.

سید جواد حقیقت حسینی مدیرعامل شرکت گاز استان سمنان گفت : در این مانور تامین گاز شاهرود دامغان و میامی دچار اختلال شد که ۵۰ نیروی عملیاتی از شرکت گاز اورژانس نیروی انتظامی و آتش نشانی برای رفع مشکل و اتصال گاز در مدت ۲۴ ساعت تلاش کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.