چین: همکاری میان پکن و مسکو علیه هیچ کشور ثالثی نیست

وزیر دفاع چین در سفر به روسیه همکاری میان پکن و مسکو را گسترده و رو به رشد خواند.

استراتژی متوهمانه لیبرال هژمونی آمریکا باعث گسترش ناتو به مرز‌های روسیه و آغاز جنگ اوکراین شد. واشنگتن طی سیاست خارجی اشتباه خود به جای آن‌که روسیه را برای اعمال سیاست مهار علیه چین به خود نزدیک کند، با جنگ اوکراین و اتخاذ رویکرد خصمانه علیه مسکو این کشور را به دامان پکن هل داد. اشتباهی که می‌تواند در آینده تبعات سنگینی برای آمریکا به همراه داشته باشد.

به گزارش تله تریدر، «لی شانگفو» وزیر دفاع چین امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد همکاری‌های میان روسیه و چین علیه کشور ثالث نیست و دو طرف به دلیل منافع مشترک به دنبال تعمیق روابط میان خود هستند. 

لی شانگفو که اکنون به روسیه سفر کرده و در مسکو سخن می‌گفت، پیرامون همکاری‌های دو طرف گفت: «روابط جامع میان چین و روسیه و همکاری‌های استراتژیک میان دو کشور وارد دوره‌ای جدید شده و به طور مستمر در حال رشد است. همکاری‌های دو طرف در حوزه‌های نظامی و دفاعی همانند دو متحد بوده و بر رد تضاد و عدم جهت گیری علیه کشور‌های ثالث بنیان نهاده شده است.»

مقامات آمریکایی پیش‌تر از همکاری میان مسکو و پکن به ویژه در شرایط فعلی و احتمال ارسال تسلیحات از سوی چین به منظور تقویت نظامی روسیه ابراز نگرانی کرده بودند. با این حال مقامات چین و روسیه ادعا‌های مطرح شده از سوی واشنگتن و متحدانش را رد کرده‌اند. 

وزیر دفاع چین در نظر دارد پس از روسیه به بلاروس سفر کرده و با «ویکتور خرنین» همتای بلاروسی خود در مینسک درباره همکاری‌های دوجانبه رایزنی کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار