شناسایی ۲۰۸ فقره انشعاب غیرمجاز آب در گلستان

سرپرست شرکت آب و فاضلاب استان گلستان گفت: ۲۰۸ فقره انشعاب غیرمجاز در چهار ماه نخست امسال شناسایی و تعیین تکلیف شد.

 ابوالفضل رحیمی گفت: شناسایی انشعابات غیرمجاز گام مهمی در راستای شفاف سازی مصارف و درآمد‌ها است و استفاده قانونی شهروندان از آب شرب بهداشتی، امکان خدمات رسانی بیشتر برای تأمین و توزیع عادلانه آب برای سایرین را فراهم می‌سازد.

او افزود گفت: قاطعیت دستگاه‌های قضایی در برخورد با دارندگان انشعاب غیرمجاز به نوبه خود تاثیر زیادی در کاهش استفاده متخلفان از آب دارد و امید است با کمک دستگاه قضایی انشعابات غیرمجاز در سراسر استان را کاهش دهیم.

رحیمی انشعاب غیرمجاز را یکی از چالش‌های پیش روی شرکت آب و فاضلاب برشمرد و گفت: متاسفانه کسانی که به صورت غیرمجاز از شبکه آب استفاده می‌کنند ضمن ایجاد مشکلات بهداشتی در شبکه موجب اخلال در خدمت رسانی به مردم نیز می‌شوند.

او گفت: به همین منظور اکیپ‌های بازرسی امور، آبداران و قاریان کنتور مکلف هستند تا در بازدید‌های روزانه و قرائت کنتور، موارد مربوط به برداشت‌های غیرمجاز و استفاده نامتعارف از آب شرب را شناسایی نمایند و برای توزیع عادلانه آب شرب، نسبت به قطع انشعابات متخلفین و تعیین تکلیف آن‌ها اقدام شود.

رحیمی با بیان اینکه صاحبان انشعابات غیرمجاز علاوه بر آسیب به شبکه‌های آبرسانی، موجب تضییع حقوق مشترکان قانونی می‌شوند گفت: به منظور تامین مستمر و پایدار آب شرب مردم عزیز استان، باید این انشعابات شناسایی و جمع آوری شوند.

 ۵۶۹ هزار و ۸۶۱ اشتراک آب، ۷۱۸ هزار و ۲۷۰ آحاد اشتراک و تعداد فاضلاب و ۹۰ هزار و ۶۷۹ آحاد اشتراک فاضلاب تحت پوشش شرکت آب و فاضلاب استان گلستان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.