نایب رییس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

ایران، چین و پاکستان درصدد افزایش مناسبات اقتصادی و تجاری هستند

حیدری گفت: ایران، چین و پاکستان با ایجاد امنیت پایدار درصدد افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری هستند. این موضوع در مرز‌های مشترک نیز دارای اهمیت است.

شهریار حیدری، با اشاره به تاکید مسئولان کشور‌های ایران، چین و پاکستان برای همکاری‌های مشترک و ارتقای تجارت منطقه‌ای گفت:  روابط تهران، پکن و اسلام آباد دیرینه بوده و با توجه به مرز‌های مشترک میان کشورها، همواره مناسبات و تعاملات خوبی در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، امنیتی و ... انجام شده است.

وی اظهار کرد: چینی‌ها برنامه ریزی‌های منسجمی برای سرمایه گذاری و فعالیت تجاری در ایران و پاکستان دارند لذا ایجاد همگرایی و انسجام میان مسئولان این کشور‌ها دارای اهمیت است.

وی ضمن بیان اینکه سه کشور یاد شده چندی پیش نیز نشست مشترک امنیتی برگزار کردند که نشان دهنده عزم جدی برای تقویت روابط در سطوح دیگر است، ادامه داد: در واقع ایران، چین و پاکستان با ایجاد امنیت پایدار درصدد افزایش سطح مناسبات اقتصادی و تجاری هستند. این موضوع در مرز‌های مشترک نیز دارای اهمیت دوچندان است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در این راستا، افزود: در این میان نباید فراموش کرد سه کشور دارای قدرت اقتصادی بوده و نقش آفرینی خوبی در مسائل مربوط به آسیا دارند لذا همپوشانی در منافع اقتصادی نیز می‌تواند به افزایش اثرگذاری آن‌ها کمک شایانی کند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: همچنین باید اذعان کرد شناسایی فرصت‌های جدید برای تعامل نیز دارای اهمیت است لذا امیدواریم مسئولان دستگاه‌های ذیربط سه کشور در این راستا به طور منسجم گام بردارند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۰ ۲۶ مرداد ۱۴۰۲
عالی
آخرین اخبار