وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مطرح کرد؛

طرح سلامت خانواده به مدد بیماران کم درآمد می‌آید

عین اللهی گفت: امیدواریم با اجرای طرح سلامت‌خانواده و نظام‌ارجاع سلامت بتوانیم بسیاری از هزینه‌های بیماران‌کم درآمد را تامین کنیم. 

وزیر بهداشت در سفر به بم گفت: بم از شهر‌های بزرگ و تاریخی است و ما امروز از نزدیک در جریان وضعیت بهداشت و درمان بم قرار گرفتیم و بررسی می‌کنیم تا ببنیم چه کمک‌هایی می‌توانیم برای این شهر انجام دهیم.

او افزود: از بیمارستان ۲۰۲ تختخوابی بم، بازدید داشتیم و سپس از بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی پاستور بم بازدید کردیم که این بیمارستان بالای ۸۱ درصد اشغال تخت داشت و این بیمارستان از نظر بهره وری در کشور بالا است و از آزمایشگاه، اورژانس، سی سیو و اتاق عمل آن نیز بازدید کردیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بیان داشت: دومین دستگاه ام‌‌ آر‌ آی در بم راه اندازی شد و شهرستان بم با داشتن ۲ دستگاه ام آر‌ آی نیاز مردم‌را به خوبی تامین‌می کند. 

او گفت: بیمارستان ۲۰۲ تخت خوابی بم در حال ساخت است و ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در سفر استانی رییس جمهور ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای ساخت آن اختصاص یافت و پیگیر جذب اعتبار بیمارستان بم هستیم. 

عین اللهی تصریح کرد: کلینیک ناباروری سطح ۲ بم با کمک خیران ساخته شده است که از آن بازدید کردیم و از کلینیک تخصصی بم که خیر ساز بود، بازدید کردیم. 

او بیان داشت: حضور و مشارکت خیران، باعث افتخار ما است و دست خیران در کمک به بهداشت و درمان را می‌بوسم و از همه خیران قدردانی می‌کنم. 

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: از ساختمان الحاقی بخش سی سیو، اورژانس و ساختمان‌آموزشی بازدید داشتیم. 

او بیان داشت: در ۲ ماه آینده شاهد راه اندازی، مرکز تحقیقات بیماری واگیر در بم خواهیم بود. 

عین اللهی تصریح کرد: امیدواریم بتوانیم با انجام طرح سلامت‌خانواده و نظام‌ارجاع سلامت بتوانیم بسیاری از هزینه‌های بیماران‌کم درآمد را تامین کنیم و دولت این هزینه‌ها را پرداخت می‌کند و اعلام‌کردیم برای دهک اول تا سوم کلیه خدمات به صورت رایگان انجام شود و در شهرستان بم هم‌اعلام‌خواهیم‌کرد، این کار عملی می‌شود.

او بیان داشت: اورژانس هوایی در شرق استان کرمان و شهرستان بم را حمایت خواهیم کرد تا اورژانس هوایی راه اندازی شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین از راه اندازی مسکن متخصصین در بیمارستان فهرج، راه اندازی اتاق عمل بیمارستان نرماشیر، و راه انداری دومین دستگاه سی تی بیمارستان پاستور سخن گفت.  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار