اختصاص بیش از ۱۵ میلیارد اعتبار به محیط زیست خراسان جنوبی

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی سهم حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی شد.

حاتمی مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی از اختصاص اعتبارات استانی سال ۱۴۰۲ به این اداره کل خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ اعتبار استانی، مبلغ ۱۵ میلیارد و ۶۹۰ میلیون تومان از اعتبارات استانی سهم حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی شد که این اعتبارات نسبت به پارسال ۹۰ درصد افزایش دارد.

او با بیان اینکه براساس این ابلاغ اعتبار و مجوزات قانونی، اداره کل حفاظت محیط زیست استان مکلف به هزینه کرد این مبلغ اعتبار در حوزه آزمایشگاه، احیاء زیستگاه‌ها و مناطق، ساختمان‌های اداری و تجهیزات مورد نیاز، ساخت و ساز و تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز پاسگاه‌های محیط بانی، زیر ساخت‌های لازم جهت گردشگری در پناهگاه حیات وحش و تالاب کجی نمکزار نهبندان، الکترونیکی کردن و پایش هوشمند مناطق و... خواهد بود، افزود: علی رغم افزایش ۹۰ درصدی اعتبارات نسبت به سنوات گذشته، این تخصیص، تنها ۳۰ درصد از نیاز واقعی حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی را مرتفع خواهد کرد، بنابراین با توجه به وسعت و گستردگی حوزه فعالیت حفاظت محیط زیست استان و همچنین حجم بالای تکالیف ابلاغی به حوزه محیط زیست، می‌طلبد تا مسئولین امر نگاه ویژه تری نسبت به این حوزه داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار