در طرح ملی کاشت درخت در کشور؛

سالانه یک میلیون نهال در فارس کاشته می‌شود

در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، سهم سالانه فارس کاشت یک میلیون درخت است و نگهداری و آبیاری آن‌ها بر عهده دهیاری‌ها است.

کاشت یک میلیارد درخت در کشور به عنوان یک طرح ملی و مردمی و یک اقدام موثر در جهت گسترش پوشش فضای سبز و حفاظت از منابع آب و خاک در دستور کار مسئولان و متولیان امر قرار گرفته است. اجرای این طرح در استان فارس با مشارکت دهیاری‌ها کلید خورد. 

در استان فارس نیز این طرح با مشارکت مردم و دستگاه‌های مختلف وارد فاز اجرایی شده و مقدمات اجرای آن فراهم شده است.

در این بین علاوه بر دستگاه‌هایی که برای آن‌ها در این زمینه وظیفه و مسئولیتی تعریف شده، مردم نیز نقش بسیار اثرگذاری خواهند داشت و مشارکت آن‌ها می‌تواند به تحقق این طرح مهم در کشور و استان کمک بسیاری کند.

حامد رستمی مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس بیان کرد: در طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت در کشور، سهم سالانه فارس کاشت یک میلیون درخت است.

او افزود: البته این سهم در ابتدا ۵۰۰ هزار نهال بود که با تاکید استاندار این عدد به یک میلیون اصله رسید.

رستمی ادامه داد: برای این منظور، بذر و نهال از سوی اداره کل منابع طبیعی استان تامین خواهد شد و در اختیار دهیاری‌ها قرار خواهد گرفت و نگهداری و آبیاری آن‌ها نیز توسط دهیاری‌ها انجام می‌شود.

او اظهار کرد: گلزار شهدا، ورودی و خروجی روستا‌ها و منازل روستایی از جمله مکان‌هایی است که برای کاشت نهال و درخت در قالب این طرح در نظر گرفته شده است.

مدیر کل دفتر امور روستایی و شورا‌های استانداری فارس گفت: این مهم در سایه همکاری و همراهی دستگاه‌های مختلف و همچنین مشارکت مردم محقق خواهد شد.

رستمی افزود: این درخت‌ها بر اساس شرایط جغرافیایی و آب و هوایی هر منطقه انتخاب و کاشته خواهد شد و با توجه به محدودیت‌هایی که در بحث تامین آب وجود دارد از درختان کم آب بر و مقاوم در مقابل خشکسالی استفاده خواهیم کرد.

منبع: ایرنا

برچسب ها: کاشت درخت ، دهیاری ها
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار