۴۰۰ هزار نهال در دامغان تولید شد

رئیس منابع طبیعی دامغان از تولید ۴۰۰ هزار اصله نهال در قالب طرح کاشت مردمی یک میلیارد درخت در نهالستان حسن آباد این شهرستان خبر داد.

علی اکبر عباسی راد رئیس منابع طبیعی دامغان با اشاره به کاشت ۴۰۰ هزار اصله درخت در این منطقه، تاکید کرد: نهالستان دامغان سهم بسزایی در تأمین نیاز طرح یک میلیارد اصله درخت در استان سمنان دارد.

وی با بیان اینکه در این نهالستان‌ها نهال درخت‌هایی مانند سنجد، توت، تاغ و گونه‌های بیابانی تولید شده است، افزود: در تولید نهال‌ها به سازگاری اقلیمی و شرایط جغرافیایی و کم آبی در شهرستان دامغان دقت شده است.

رئیس منابع طبیعی دامغان درباره به کار گیری از همه ظرفیت‌ها برای توسعه کاشت نهال، تاکید کرد: در راستای مسئولیت‌های اجتماعی شرکت‌ها و مدیران صنایع در تولید نهال اعلام آمادگی کرده‌اند در طرح نهضت کاشت درخت مشارکت کنند.

عباسی راد گفت: استقبال خوبی از کاشت درخت در استان صورت گرفته و در مناطق مستعدی مانند مدارس، دانشگاه‌ها، اردوگاه‌های آموزش و پرورش، بیمارستانها، واحدهای صنعتی و آرامستان‌ها آمادگی داریم با توزیع نهال رایگان این طرح مهم ملی بسرعت اجرا شود.

وی افزود: در این طرح زنان می‌توانند در پویش مردمی کاشت یک میلیارد درخت نقش فعالی داشته باشند و در زمینه‌های تولید و کاشت نهال مشارکت کرده که بر این اساس بهره‌مندی از ظرفیت بانوان می‌تواند در اجرای این طرح تأثیر به سزایی داشته باشد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.