جنگلبان‌های شاهرود از سرایت آتش‌سوزی سه هکتاری به مراتع جلوگیری کردند

رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: مهار ۲ مورد آتش‌سوزی به مساحت سه هکتار در مراتع این شهرستان طی ماه گذشته با حضور به موقع جنگلبان‌های، مانع سرایت آتش به مناطق دیگر شد.

محمدرضا کشاورزیان رییس اداره منابع طبیعی شاهرود گفت: جنگلبانان در شرایط آب و هوایی سخت و گرمای شدید با امکاناتی محدود حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و عرصه‌های منابع طبیعی را بر عهده دارند.

وی افزود: این تلاش‌گران عرصه‌های منابع طبیعی با سپر کردن جان خود، از ریشه‌ها، میراث طبیعی زمین و درختان حفاظت می‌کنند تا درختی از خانواده جنگل کم نشود و یا آتشی به جان سبزه‌ها نیفتد.

وی ابراز کرد: با مهار ۲ مورد آتش‌سوزی به مساحت سه هکتار در مراتع این شهرستان طی ماه گذشته با حضور به موقع جنگلبانان، از سرایت آن به مناطق دیگر جلوگیری شد.

برگزاری ۲ مانور اطفای آتش سوزی در شاهرود

کشاورزیان از انجام ۲ مانور اطفای آتش‌سوزی در خرداد و تیرماه امسال خبر داد و گفت: این مانور‌ها با هدف ایجاد آمادگی نیرو‌ها و همچنین استفاده از همه تجهیزات مهار آتش‌سوزی انجام شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود ادامه داد: پیاده‌روی طولانی در جنگل و مناطق صعب العبور به‌صورت گروهی در تمامی روز‌های هفته به منظور شناسایی مناطق آتش گرفته احتمالی در دستور کار است.

وی از اجرای طرح جنگل‌کاری بیش از ۱۰۰ هکتار در این شهرستان خبر داد و افزود: قرق منطقه و آبیاری نهال‌ها توسط جنگلبانان در دست انجام است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار