آیینی برای شکرگزاری برداشت عناب در خوسف

سومین آیین شکرگزاری برداشت محصول استراتژیک عناب، صبح امروز در شهرستان خوسف خراسان جنوبی برگزار شد.

جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی صبح امروز در سومین آیین شکرگزاری برداشت عناب در روستای معصوم آباد شهرستان خوسف گفت: امسال هم محصول عناب کشاورزان خراسان جنوبی، به صورت توافقی و با توجه به کیفیت محصول، هر کیلوگرم ۲۵ تا ۴۰ هزار تومان خریداری می‌شود.

 خرید توافقی عناب از پارسال در خراسان جنوبی تصویب و اجرایی شده است.

او با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه تحقیقاتی عناب، افزود: تاکنون دو رقم مرغوب عناب سیوجان و ماژان شناسایی شده و به زودی نهال‌ها برای تکثیر در اختیار عناب کاران قرار می‌گیرد.

جعفری با بیان اینکه دو رقم عناب درشت از چین به استان وارد شده که قابلیت خشک کردن ندارد و برای تازه خوری مناسب است، بیان کرد: توسعه کلکسیون ارقام عناب را در اولویت برنامه‌های ویژه محصول عناب داریم که امسال اعتبار ویژه‌ای برای معرفی آن اختصاص یافته است تا بتوانیم این ارقام را معرفی کنیم و به عنوان الگوی کشت استفاده شود.


بیشتر بخوانید


رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بیان کرد: یک واحد باغ پیوند متراکم عناب در استان راه اندازی شده که اتفاقی خوب برای کیفیت بخشی و افزایش کمیت این محصول مزیت دار خراسان جنوبی است.

او ادامه داد: در خصوص آموزش عناب کاران و پیشگیری از خسارت‌ها نیز ۶ هزار و ۵۰۰ ساعت آموزش ویژه این قشر برگزار شده است.

در حاشیه این جشن نمایشگاهی از عرضه محصولات کشاورزی برپا و همچنین از عناب کاران نمونه قدردانی شد.

خراسان جنوبی بیش از ۹۸ درصد محصول عناب کشور را تولید می‌کند که شهرستان خوسف با ۲ هزار و ۳۰۰ هکتار، بیشترین سطح زیر کشت را در استان به خود اختصاص داده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
موسوی
۱۲:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۴۰۲
من تعجب میکنم از قیمت گذاری آخه کسی نیست بگه مردک عناب کیلویی نیم دلار لعنت بر پدر هر کس دشمن کشاورز است مود و سم با قیمت دلار آزاد میریم بعد آن نادان قیمت عناب میگه بیست هزار تومان.
آخرین اخبار