خدمت‌رسانی کاروان بهداشت و درمان به زائران اربعین

کاروان بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین به کربلا اعزام شدند.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری، از اعزام کاروان بهداشت، درمان و امداد و نجات اربعین حسینی از این استان برای خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی خبر داد.

وی افزود: این کاروان شامل ۱۰۰ نفر از عوامل اجرایی جمعیت از جمله پزشکان و پرستاران داوطلب و همچنین امدادگران نهاد هستند که از امروز به مرز و همچنین نجف اعزام می‌شوند و تا ۱۷ شهریور مستقر خواهند شد.


بیشتر بخوانید


مثنوی از اعزام ۹ دستگاه خودروی سنگین و آمبولانس به مناطق مرزی و همچنین نجف اشرف از سوی جمعیت خبر داد و گفت: ۲۳ پایگاه امداد و نجات استان نیز با حضور ۱۵۵ نفر روز امدادگر تا پایان برگزاری مراسم اربعین آماده خدمت‌رسانی به کاروان‌های اعزامی از مسیر‌های ارتباطی استان هستند.

وی با اشاره به اینکه امسال برای نخستین بار با همکاری موکب بهداشتی درمانی امام سجاد (ع) شهرستان بروجن درمانگاه استان در نجف اشرف برپا شد، اضافه کرد: این درمانگاه با حضور پزشکان و پرستاران داوطلب استان در ابتدای مسیر طریق العلما (نزدیک شهر مقدس نجف) برپا شده و پزشکان و پرستاران داوطلب استان در این درمانگاه مستقر خواهند شد و خدمات پزشکی، درمانی و دارویی به زایران اباعبدالله الحسین (ع) ارائه خواهد شد.

مثنوی ادامه داد: با مشارکت مردم نیز ۴۳ کارتن دارو مازاد بر نیاز خانواده‌ها جمع‌آوری و به درمانگاه ارسال شد.

وی گفت: با توجه به گرمای هوا و احتمال گرمازدگی، آموزش کمک‌های اولیه به موکب داران استان ارائه شده تا در مواقع لزوم بتوانند خدمات اولیه را به زائران ارائه دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.