آخرین خبرها از حادثه تروریستی شاهچراغ

استاندار فارس با بیان این‌که امکان وقوع حوادث تروریستی در نقاط مختلف جهان وجود دارد، تاکید کرد: ابعاد مختلف حادثه تروریستی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، توسط دستگاه‌های مختلف در حال بررسی است.

محمدهادی ایمانیه در خصوص حادثه تروریستی حمله به حرم مطهر حضرت احمدبن موسی الکاظم علیه السلام در شیراز، گفت: در این راستا شاهد حضور اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزیر کشور و سایر دستگاه‌ها در شهر شیراز بودیم؛ بحث شناسایی و اقدامات پیشگیرانه در زمینه اهداف و اقدامات تروریستی عمدتا وظیفه دستگاه‌های اطلاعاتی استان است.

او گفت: بر اساس اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات، بین دو حادثه حرم مطهر شاهچراغ (ع) بیش‌از ۱۹۰ تروریست تکفیری بازداشت و یا معدوم شدند و کلیدی‌ترین عنصر پشتیبانی عملیات تروریستی اخیر و مرتبط مستقیم با سرکردگان داعش، دستگیر شده است.

ایمانیه گفت: چنین حوادث تروریستی در هر کجای دنیا ممکن است اتفاق بیافتد، اما مهم این است که هرکس در حد توان و مقدورات و وظیفه خود عمل کند که در جریان این حادثه به‌رغم این‌که ۲ تن از عزیزان خادم و نیروی امنیتی به شهادت رسیدند و عده‌ای نیز مجروح شدند، اما نیرو‌های اطلاعاتی و امنیتی در شناسایی سایر عوامل و خنثی‌سازی بسیاری از عملیات‌ها و توطئه‌ها تلاش کردند و موفق شدند در این عملیات تروریستی در مقابل فاجعه‌ای که تروریست‌ها در نظر داشتند، بایستند.

نماینده عالی دولت در فارس گفت: اقدام به‌موقع نیرو‌های امنیتی سپاه در حرم موجب شد که این فرد تروریست که به سمت صحن حرم در حرکت بود، مسیر خود را به سمت شرق حرم تغییر دهد و در آنجا بود که یکی از نیرو‌های خدماتی با شجاعت تمام و در قامت یک قهرمان ملی ظاهر شد و این فرد را زمین‌گیر کرد.

ایمانیه گفت: به نظر می‌رسد وضعیت نسبت به حادثه تروریستی سال گذشته متفاوت بود، اما قطعا نواقصی هم وجود دارد که توسط نیرو‌های امنیتی در دست بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۴ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
آیا خدا برای عدالت هست چرا دادگستریتان درست نمی‌کنید مگر ما انسان نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
غلامحسین
۱۴:۲۱ ۳۱ مرداد ۱۴۰۲
با احترام ودستمریزاد بر نیروهای امنیت دشمن چراشیراز را انتخاب میکند واین دومین حادثه است که الحمدالله بخیرگذشت و انشالله آخرین عملیات تروریستی درحرم شاهچراغ باشه و نیروهای اطلاعاتی باید بیشتر ابعاد این حادثه را مورد تجزیه و تحلیل قرار دهند وبا تهیه فیلم های مستند بر صداو سیما به جوانان عزیز ایران آموزش و هشدارهای لازم به خانوادشان داده شود و باید شیوه های ورود تروریست ها به شیراز و کسانی که پشتیبانی میکنن وجا و مکان دراختیارشان میگذارن شدیدا برخورد گردد
آخرین اخبار