اختصاص بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار برای آبرسانی به ۲۰۹ روستای مشگین شهر

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل گفت: برای آبرسانی به ۲۰۹ روستای این شهرستان ۱۰ هزار و ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

علیرضا نعمت سلطانی گفت: اعتبار این طرح‌ از منابع استانی و ملی و منابع آب آن به‌صورت مستقیم از تصفیه‌خانه آب شهید سلیم‌زاده تامین شده و پس از تکمیل آب سالم ۶۰ هزار نفر را در ۲۰۹ روستای مشگین‌شهر تامین خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل در خصوص اقدامات فنی و مهندسی این طرح عمرانی افزود: برای این پروژه ۳۰ ایستگاه پمپاژ، مخازنی با حجم کلی ۱۱ هزار و ۵۸۰ مترمکعب ، اجرای خط انتقال با لوله پلی‌اتیلن به‌طول ۷۳۷ کیلومتر و اجرای شبکه توزیع آب به‌طول ۱۰۱ کیلومتر با ۱۶۰ لیتر برثانیه نیاز آبی در نظر گرفته شده است.

به گفته او، تاکنون برای پروژه مجتمع آبرسانی شهید سلیم‌زاده ۱۴۳ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده و جهت تکمیل پروژه به ۱۰ هزار میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

نعمت سلطانی گفت: طرح‌های مختلفی برای تامین پایدار آب شهرها و روستاهای استان اردبیل در دست اجراست که با جذب اعتبارات استانی و ملی تکمیل می‌شود.

او می گوید: بر اساس برنامه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و تاکید استاندار اردبیل ، پروژه‌های آبرسانی باید به‌صورت جهادی و بر اساس استانداردهای فنی با سرعت معقول اجرا شود تا علاوه بر افزایش شاخص بهره‌مندی آب شرب روستایی زمینه توسعه و آبادانی روستاهای محروم فراهم شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.