اجرای طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم شهرستان بیله‌سوار

فرماندار بیله‌سوار مغان از برگزاری طرح نذر خدمت در ۱۳ روستای محروم این شهرستان از پنجم تا هفتم دی خبر داد.

صاحبعلی اصغری اظهار کرد: در این طرح ۲۹۱ خانوار با یک هزار و ۷۸ نفر جمعیت زیرپوشش خدمات رایگان بهداشتی، آموزشی و معیشتی قرار می‌گیرند.

او ادامه داد: طرح ملی نذر خدمت در مناطق و روستا‌های کم‌برخوردار و متاثر از خشکسالی بیله‌سوار با رویکرد ارائه خدمات سلامت محور، معشیتی، آموزرشی، توانمندسازی و پیگیری مسائل و مشکلات روستاییان اجرا می‌شود.

فرماندار بیله‌سوار مغان توزیع بسته‌های معیشتی، تهیه و اهدای لوازم تحریر بین دانش‌آموزان روستایی، پیگیری نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی، مایه‌کوبی احشام و دام روستاییان، معاینه و ویزیت پزشکی و ارائه خدمات دندانپزشکی و نیز ارائه کمک‌های آموزشی، امدادی و کمک‌های اولیه را از خدمات پیش‌بینی شده در این طرح ذکر کرد.

اصغری افزود: برگزاری میز خدمت در راستای حل مشکلات اهالی روستا‌ها با حضور مسئولان و همچنین شناسایی خانوار‌های دارای فرزند معلول و پیگیری بیماران خاص نیز از دیگر برنامه‌های این طرح می‌باشد.

ایرج آقایی، معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان اردبیل نیز گفت: طرح نذر خدمت با بهره‌گیری از خادمان داوطلب مردمی در چهار حوزه محرومیت‌زدایی، ارتقای سطح سلامت آب شرب مناطق محروم، ارتقای سلامت خانوار‌های ساکن در این مناطق، توانمندسازی و موضوعات مربوط به آموزش با جذب منابع داوطلبان و خیرین اجرا می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.