فعالیت ۱۴ قرارگاه اربعینی هلال‌احمر در مرز‌های شرقی و غربی

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد.

جمعیت هلال‌احمر در اطلاعیه‌ای، آخرین اقدامات و تمهیدات این جمعیت برای خدمت امدادی به زائران در ایام اربعین حسینی را تشریح کرد. متن اطلاعیه جمعیت هلال‌احمر به شرح زیر است:

۱. جمعیت هلال‌احمر علاوه بر تداوم روند پوشش حوادث کشور، در ایام اربعین حسینی در داخل ایران و مرز‌های مشترک با کشور عراق و داخل عراق، خدمات امدادی لازم به زائران حسینی را ارائه می‌کند.

۲. ۴ قرارگاه برون مرزی در شهر‌های نجف، کربلا، بین‌راه و کاظمین فعال شده تا پوشش درمانی، بهداشتی و امدادی و همچنین هماهنگی و مدیریت لازم درباره سلامت و درمان زائران، در این قرارگاه‌ها انجام شود.

۳. ۱۰ قرارگاه امداد ونجات در درون مرزها، تشکیل و خدمات امدادی لازم را به زائران حسینی ارائه می‌کنند.

۴. باتوجه به اینکه پیش‌بینی می‌شود بیش از ۴ میلیون زائر از مرز‌های کشور تردد داشته باشند، سازمان امدادو‌نجات جمعیت هلال‌احمر، ۱۳۳۱ پایگاه، شیفت موقت و سیار ساماندهی کرده تا در طول مسیر به زائران خدمت‌رسانی کنند.

۵. قرارگاه‌های اصلی سازمان امدادو‌نجات در ۶ مرز شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، باشماق و تمرچین است که در ۵ استان خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان غربی مستقر شده است.

۶. قرارگاه‌های ورودی زائران اربعین امسال در مرز‌های شرقی کشور در مرز‌های دوغارون، ریمدان و میرجاوه در دو استان خراسان رضوی و سیستان و بلوچستان فعال شده است.

۷. امدادگران و نیرو‌های داوطلب و متخصص به همراه ناوگان خودرویی شامل آمبولانس، خودروی نجات و سایر خودرو‌های امدادرسان از ۲۷ مردادماه در این پایگاه‌ها مستقر و به همراه تیم‌های نجات تا پایان مراسم اربعین به صورت شبانه‌روز آماده ارائه خدمات به زائران اربعین هستند.

۸. ۱۸ بالگرد هلال‌احمر در مرز‌های غربی برای پوشش حوادث احتمالی در ایام اربعین حسینی، مستقر شده‌اند.

۹. ۲۲ هزار امدادگر و نجاتگر هلال‌احمر و کادر درمانی داو. طلب هلال احمر در ایران و عراق، وظیفه پوشش حوادث و مخاطرات احتمالی و کمک به آسیب‌دیدگان و. همچنین ارائه خدمات درمانی در کشور عراق را برعهده دارند.

۱۰. ۳۵۰۰ خودرو، آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و .. در داخل و خارج کشور آماده خدمات‌رسانی به زائران هستند.

۱۱. ۸۱ پایگاه درمانی، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین پیاده‎ روی در کشور عراق است.

۱۲. ۷۰۰ نفر از پزشکان و پرستاران در قالب کادر درمانی، برای خدمت به زائران به عراق اعزام شده اند که طی روز‌های آتی این تعداد به بیش از ۴ هزار و ۲۰۰ نفر می‌رسد. 

۲۰۰ پزشک نیز به همراه کوله پشتی هلال احمر در طریق الدوار در مسیر نجف به کربلا، به زائرانی که در مراسم پیاده روی حضور دارند، خدمات درمان سرپایی ارائه می‌دهند.

۱۳. ۴ درمانگاه ثابت در شهر کربلا و ۵ درمانگاه ثابت نیز در شهر نجف، آماده ارائه خدمات درمانی به زائرین هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار