ترس صهیونیست‌ها از واکنش غزه و لبنان در صورت آغاز عملیات ترور

رسانه‌های صهیونیستی از واکنش‌های تند غزه و لبنان در صورت ترور اعضای ارشد حماس ابراز نگرانی کردند.

ماریا وولبرگ، خبرنگار مسائل سیاسی کانال ۱۳ تلویزیون صهیونیستی اعلام کرد رویارویی بین یوآف گالانت، وزیر جنگ و ایتمار بن غفیر، وزیر امنیت داخلی در نشست دیروز کابینه امنیتی یک بار دیگر وجود شکاف‌های بسیار مهم میان اعضای مختلف کابینه رژیم صهیونیستی را ثابت کرد که در ظاهر یک دولت کاملا راست گراست، اما مفاهیم ریشه‌ای متفاوتی در مباحث دیروز کابینه مطرح شد.

آلون بن داوید، تحلیل گر امور نظامی این شبکه نیز گفت: گالانت به دنبال آن است که حماس را به علت تجهیز کرانه باختری به سلاح وادار به پرداخت هزینه کند که این مسئله لزوما شامل حماس و غزه نمی‌شود. حماس یک مرکز فرماندهی در لبنان دارد که اجرای عملیات داخل کرانه باختری را هدایت می‌کند و اسرائیل به دنبال آن است که به آن هم هزینه تحمیل کند.

وی افزود: «در صورت هرگونه تعرض به شخصیت‌های بزرگ حماس در لبنان ترس از واکنش از سوی غزه یا لبنان وجود دارد.»

علت این ترس رژیم صهیونیستی سخنان سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان است که به مناسبت روز جهانی قدس در اواسط آوریل گذشته ایراد و تهدید کرد هرگونه حادثه امنیتی که هر فردی را در لبنان هدف قرار دهد بی تردید با پاسخ مقاومت در حجم و اندازه متناسب مواجه خواهد شد.

سید حسن نصرالله همچنین تاکید کرد تهدید‌های دشمن بر نیرو‌های مقاومت هیچ تاثیری نخواهد داشت و به عزم و توان آن‌ها برای حفظ دستاورد‌های مربوط به سطح بازدارندگی برای حمایت از لبنان و نیز مقابله با هرگونه تعرض احتمالی به اشخاص در لبنان خواهد افزود خواه این افراد لبنانی باشند یا فلسطینی، ایرانی یا سوری. هر کس که در لبنان زندگی کند یا در خاک آن حضور داشته باشد مقیم یا مهمان است.

این مباحث بعد از عملیات الخلیل و بروز ترس و تنش شدید در میان محافل سیاسی و امنیتی اشغالگران و نیز بین شهرک نشینان رخ می‌دهد که به طور گسترده در رسانه‌ها پوشش داده شد.  این حمله با فاصله دو روز از کشته شدن دو شهرک نشین صهیونیست در شهرک حواره در شمال کرانه باختری صورت گرفت.

یوسی یهوشع خبرنگار نظامی روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت سال ۲۰۲۳ به سخت‌ترین سال از زمان انتفاضه دوم تبدیل شده است. او با احصای ۳۴ صهیونیست که از آغاز سال تا به امروز کشته شده‌اند گفت در مجموع سال ۲۰۲۲ این تعداد ۳۳ نفر بوده است ضمن آن که شمار هشدار‌های امنیتی روزانه ۲۰۰ مورد است که نشانگر حجم تنشی است که اشغالگران از شهرک نشین گرفته تا نیرو‌های امنیتی و سیاسی آن را تجربه می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار