با ورود دستگاه قضا:

زمینه اشتغال ۵ هزار نیروی کار در بردسیر فراهم می شود

با ورود دستگاه قضایی و حل مشکلات حقوقی پروژه های فولادی بردسیر، زمینه اشتغال ۵ هزار نیروی کار فراهم می شود.

 حجت الاسلام حمیدی، رئیس کل دادگستری استان کرمان در ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و رفع موانع تولید در استان کرمان که صبح امروز در محل سایت پروژه در بردسیر برگزار شد، ضمن اظهار امیدواری مبنی بر افتتاح  مجموعه فولادی  بردسیر گفت: با رفع موانع و  راه اندازی خط تولید کارخانه‌های فولادی در بردسیر، پیش بینی می‌شود زمینه اشتغال حدود ۵ هزار نفر فراهم شود.

او  افزود: تولید ورق فولادی در استان مورد نیاز است و با همتی که در این سایت صنعتی وجود دارد، در آینده‌ای نزدیک شاهد راه اندازی خط تولید این کارخانه خواهیم بود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان تصریح کرد: با توجه به اینکه ورق فولادی محصول استراتژیک می‌باشد و متاسفانه هم اکنون  وارداتی است، راه اندازی خط تولید این محصول موجب ارز آوری می‌شود و برای ساخت اتومبیل در کارخانجات ماشین سازی و سایر صنایع مورد استفاده قرار می‌گیرد.

او  بیان کرد: امیدواریم در استان کرمان با راه اندازی این مجموعه، گام مهمی در زمینه خود کفایی تولید ورق‌های فولادی برداریم.

حجت السلام حمیدی تصریح کرد: هیئت مدیره و مسؤلان این شرکت درخواست تامین اراضی مورد نیاز خود را داشتند که در این ارتباط در گذشته مسئولان استان نیز تصمیماتی راجع به رفع مشکلات این مجموعه گرفته بودند.

او افزود: در گذشته رای نهایی به نفع این شرکت صادر شده بود که لازم است به وسیله امور اراضی، منابع طبیعی و سایر مراجع مرتبط اجرایی شود.  

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد:  در ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی مصوب شد که این شرکت بایستی اراضی مورد نیاز خود را از طریق قرارداد اجاره در اختیار بگیرد و همزمان امکان به نتیجه رساندن پروژه‌های مورد نیاز خود را داشته باشد.

در بازدید مقامات ارشد قضایی  استان کرمان از پروژه‌های فولادی شرکت سنگ آهن گهرزمین بردسیر به مشکلات حقوقی و رفع موانع  توسعه این شرکت رسیدگی شد.

ستاد استانی اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در قوه قضاییه و رفع موانع تولید در استان کرمان با حضور رئیس کل دادگستری استان کرمان، دادستان عمومی و انقلاب کرمان، معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مسئولان استان در سایت شرکت سنگ آهن گهرزمین بردسیر برگزار شد.  

مهدی بخشی، دادستان کرمان نیز گفت: با ورود دستگاه قضایی به مشکلات حقوقی و موانع توسعه پروژه‌های فولادی شرکت گهر زمین در بردسیر رسیدگی و از بیکار شدن تعداد زیادی از جوانان نخبه جلوگیری به عمل خواهد آمد. 

 او تصریح کرد: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی برای سرعت بخشی به روند بهره‌برداری از پروژه‌های فولادی شرکت گهر زمین در بردسیر انجام شده که امیدواریم این تلاش‌ها استمرار داشته باشد. 

دادستان مرکز استان کرمان با اشاره به پیشرفت فیزیکی ٢۵ درصدی این پروژه بیان داشت: اگر این پروژه با جدیت پیگیری شود، این مجموعه تا سال ١۴٠۴ افتتاح می شود و به مرحله بهره‌برداری می‌رسد که با تکمیل و ساخت این پروژه‌ها، شهرستان بردسیر در جمع شهرهای بزرگ دارای صنعت فولاد قرار خواهد گرفت و سالانه ٣ میلیون تن ورق فولاد تولید می کند. 

او بیکاری را یکی از معضلات امروز جامعه و ریشه بسیاری از مشکلات دانست و افزود: هم اکنون تعداد ۴۴٠ نفر در این پروژه مشغول به کار هستند که در صورت بهره‌برداری برای بیش از ۵ هزار نفر از جوانان نخبه کرمانی و کشور که از دانشگاه‌های معتبر فارغ‌التحصیل شده‌اند با حقوق مکفی و بالا اشتغال زایی خواهد داشت.

مدعی العموم استان به مشکلات حقوقی و موانع توسعه پروژه‌های فولادی شرکت گهر زمین در بردسیر با اداره منابع طبیعی و اداره امور اراضی در خصوص تعیین تکلیف وضعیت مالکیت زمین پروژه‌های در حال احداث اشاره و بیان داشت: با ورود دستگاه قضایی این موانع مرتفع و با اجرای مصوبات مربوطه از تعطیل شدن فعالت این پروژه مهم جلوگیری به عمل خواهد آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.