بهره مندی ۶۱۲۰ نفر از روستاییان قلعه گنج از خدمات اردوی جهادی

با برگزاری اردوی جهادی بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۶ هزار و ۱۲۰ نفر از روستاییان قلعه گنج از خدمات این اردو بهره مند شدند.‌ 

گروه جهادی فاطمه الزهرا(س) بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان از ۲۴ تا ۲۷ مرداد ماه با برگزاری اردوی جهادی در روستای چاه دادخدا از توابع شهرستان قلعه گنج به ۶ هزار و ۱۲۰ نفر از مردم این مناطق خدمت رسانی کردند.

فرزاد مزارعی، مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان در این رابطه گفت: این برنامه با همکاری گسترده دانشگاه علوم پزشکی کرمان، دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و شرکت صنایع مس سرچشمه رفسنجان در حوزه‌های پزشکی، دندانپزشکی، مامایی، فرهنگی و عمرانی انجام شد.

او افزود: ۸ هزار و ۶۴۳ خدمت در این اردوی ۴ روزه صورت گرفت.

مزارعی بیان داشت: با حضور فوق تخصص‌های نوزادان، قلب کودکان، آسم و آلرژی کودکان، مغز و اعصاب کودکان، غدد کودکان به ۸۱ کودک در این منطقه خدمت رسانی شد.

او تصریح کرد:  ۲۰۳ نفر از خدمات فوق تخصص قرنیه و گلوکوم، ۵۰ نفر از خدمات متخصص قلب و عروق بزرگسالان، ۷۶ نفر از خدمات متخصص زنان، ۱۲۱ نفر از خدمات متخصص داخلی و ۴۵ نفر از خدمات متخصص اورولوژی بهره‌مند شدند.

 مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: ۱۰۸ نفر از خدمات پزشک عمومی، ۱۸۰ نفر از خدمات بینایی سنجی، ۳۰ نفر خدمات پرستاری و ۱۳۸ خدمت مامایی شامل، ویزیت، مشاوره زنان و زایمان، تست غربالگری و پاپ اسمیر انجام شد.

 او با اشاره به اینکه پیگیری ها انجام عمل چشم رایگان برای۳۰ بیمار انجام شد، گفت: در این اردو، ۹۸ مورد عینک و ساخت عینک رایگان و پیگیری انجام عمل اورولوژی رایگان برای ۲ بیمار انجام شد.

 به گفته مزارعی در این اردوی جهادی ۳۵۲ نسخه دارویی رایگان برای مراجعه کنندگان صادر شد.

او خدمات دندانپزشکی پزشکی این اردو را شامل: آموزش بهداشت و دهان و دندان، معاینه، عکس رادیوگرافی، کشیدن، ترمیم، جرم گیری، عصب کشی، sdf عنوان کرد و گفت: در مجموع ۱ هزار و ۳۰۰ بیمار آموزش بهداشت دهان و دندان را دیدند و یک هزار معاینه صورت گرفت.

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمان  بیان کرد: ۸۶۴ عدد مسواک و نخ دندان به مراجعه کنندگان اهدا شد.

او دیگر خدمات ارائه شده دندانپزشکی را شامل: ۲۰۰ عدد عکس رادیوگرافی، کشیدن ۹۰۰ دندان، ترمیم ۲۱۰ دندان، جرم گیری ۲۲۰ فک، ۲۵ عدد عصب کشی، sdf برابر با ۴۰ دندان عنوان کرد.

مزارعی  گفت: از خدمات عمرانی این گروه جهادی، کمک به ساخت سرویس بهداشتی بود.

او برگزاری موکب، کلاس آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن، قصه‌های قرآن، آموزش نماز، ساخت کاردستی، آموزش نقاشی، بازی، اجرای سرود، قصه گویی، پخش انیمیشن، برگزاری سوگواره، آموزش مسواک زدن و آموزش کمک‌های اولیه را از خدمات فرهنگی این گروه عنوان کرد و گفت: در این اردو ۲ هزار و ۲۳۰ نفر ساعت کار فرهنگی انجام شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.