احتمال جاری شدن سیلاب و ریزش سنگ در مازندران

هواشناسی مازندران درباره احتمال جاری شدن سیلاب‌های محلی و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران هشدار زرد صادر کرد.

اداره کل هواشناسی مازندران با صدور هشدار زرد درباره احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب‌های محلی و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی مازندران هشدار داد.

بر اساس هشدار جوی سطح زرد شماره ۲۲ هواشناسی مازندران؛ با شکل گیری جریانات شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از عصر امروز جمعه ۳ شهریور تا اواخر وقت فردا شنبه ۴ شهریور ۱۴۰۲ رگبار متناوب باران، وزش باد نسبتا شدید موقتی، رعدوبرق و کاهش دما در استان پیش بینی می‌شود.

منطقه اثر این شرایط جوی بویژه در دامنه‌ها و ارتفاعات نیمه شرقی استان است و احتمال جاری شدن روان آب و سیلاب‌های محلی و نقطه ای؛ کاهش دید و ریزش سنگ در محور‌های کوهستانی می‌رود

احتیاط در تردد جاده ای، خودداری از اسکان درکنار رودخانه‏ها و صعود به ارتفاعات توصیه هواشناسی مازندران به مردم است

هواشناسی مازندران دیروز نیز با صدور هشدار نارنجی اعلام کرده بود دریای خزر از اواخر وقت امروز جمعه ۳ شهریور تا پایان روز شنبه مواج و طوفانی است و ارتفاع موج نیز تا سه متر خواهد بود.

بر اساس توصیه هواشناسی همه فعالیت‌های دریایی در این بازه زمانی به دلیل احتمال غرق شدن شناگران، غرق شدن شناور‌های کوچک و متوسط صیادی و گردشگری، غرق شدن شناور‌های نیمه سنگین، اختلال در تردد شناور‌های سنگین و فوق سنگین، اختلال در ورود و خروج شناور‌ها به حوضچه بنادر و آسیب دیدن شناور‌های سنگین ممنوع است

احتمال جاری شدن سیلاب و ریزش سنگ در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار