گام‌های بلندی برای تکمیل زیر ساخت‌ها و رشد سرمایه گذاری در کشور برداشته شده است

معاون رئیس جمهور در امور مجلس گفت: گام‌های بلندی برای تکمیل زیر ساخت‌ها و رشد سرمایه گذاری در همه حوز‌ه ها در کشور برداشته شده و دولت تلاش کرده است کارنامه ارزشمندی ارائه دهد.

حسینی گفت: یک دهه رشد سرمایه گذاری در کشور نزدیک به صفر بود که دولت برای برطرف کردن نیاز‌های مردم وارد صحنه شد از حل مشکل کم آبی در بسیاری از استان های کشور تا تلاش برای رفع مشکلات ۵ هزار واحد تولیدی و صنفی در حالت تعطیل و نیمه تعطیل ، که این واحدها هم اکنون فعال شده اند.
حسینی به خرید تضمینی ۱۰ میلیون تن گندم از کشاورزان برای بی نیازی کشور از واردات اشاره کرد وگفت: با واگذاری زمین و اجرای طرح ملی مسکن برای کاهش بار گرانی مسکن گام‌هایی برداشته شده و چرخش چرخ مسکن منجر به ایجاد مشاغل زیادی در این حوزه شده است..
نماینده رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی در خصوص روابط تجاری و اقتصادی خارج از مرز‌ها گفت: توسعه روابط تجاری و اقتصادی با همسایگان و کشور‌های عضو شانگهای، وصل شدن ایران به بریکس که از قدرت‌های نوظهور اقتصادی دنیاست، دسترسی به بازار کشور‌های امریکای لاتین، افریقا، چین و هند برای صادرات نفت و محصولات غیر نفتی از جمله این اقدامات است.
وی در ادامه بیان داشت: از دیگر اقدامات دولت تکمیل پروژ‌های نیمه تمامی که بیش از یک دهه راکد بود، با افزایش بهره وری و رشد نقدینگی از هدر رفت سرمایه کشور جلوگیری شد و اقدامات ویژه‌ای برای جلوگیری از فساد مالی که منحر به رشد سرمایه گذاری شد انجام گرفته است.
وی به تسهیل در دریافت مجوز‌ها با استفاده از درگاه اینترنتی اشاره کرد و گفت: در این حوزه یک میلیون و صد هزار درخواست داشتیم که از این تعداد ۶۵۵ هزار مجوز گرفتند که می‌تواند در زمیته اشتغال فرصت‌های خوبی برای جوانان ایجاد کند و همچنین در حوزه بهداشت و راهداری اقدامات زیادی انجام گرفت که مایه دلگرمی مردم شده است.
وی در پایان گفت: ما در سال جدید انتخابات را پیش رو داریم که استان البرز با تعداد بیشتر مشارکت کننده برای کرسی‌های مجلس شورای اسلامی رکورد دار بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.