برگزاری اردوی جهادی دامپزشکی در روستای گوراب جمعه دشتخاک

به مناسبت هفته دولت اردوی جهادی اداره دامپزشکی زرند در روستای گوراب جمعه دشتخاک برگزار شد.

حسن لطفعلی پور گفت: از آنجا که یکی از رسالت‌های اصلی دامپزشکی، حراست از سرمایه دامی کشور است، این شبکه هر سال چندین نوبت به همه روستا‌های حوزه شهرستان مراجعه کرده و با اقدامات جهادی و  پیشگیرانه خود مانع بروز و شیوع بیماری‌های دامی و در نتیجه تولید پایدار در روستا می‌شود.

او با اشاره به برگزاری  اردوی جهادی دامپزشکی در روستای محروم گوراب جمعه، افزود: در این اردوی جهادی، تعداد ۳ هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی واکسینه شدند. 

 ریئس اداره دامپزشکی شهرستان زرند بیان داشت: بیماری تب برفکی مسری‌ترین و پرضررترین بیماری دامی است و بیشتر با علائم آبریزش از دهان و لنگش شناخته می‌شود.

او  ضمن اعلام واکسینه شدن ۵۰۰ راس بره نابالغ علیه بیماری مهلک تب مالت در این اقدام، بیان کرد: تب مالت، بیماری مشترک بین دام و انسان است که در انسان، دارای علائم فراوان و جبران ناپذیری است و یکی از راه‌های اصلی آن واکسینه شدن دام‌ها علیه این بیماری می‌باشد.

لطفعلی پور سایر اقدامات جهادی این شبکه را واکسینه کردن ۲۰ قلاده سگ صاحب دار علیه بیماری خطرناک و مرگبار هاری و سمپاشی حدود ۵ هزارمتر مربع اماکن دامی این روستا برای مبارزه با انگل‌های خارجی و ناقلین بیماری‌ها به همت تیم های جهادی این شبکه برشمرد.

او از برگزاری کلاس‌های آموزشی و آشنایی دامداران با علائم، راه‌های انتقال، پیشگیری و کنترل بیماری‌های دامی خبر داد و افزود: آموزش و آگاهی بخشی به هیچ عنوان هزینه نیست؛ بلکه سرمایه گذاری برای آینده می‌باشد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار