رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی:

کمبود برخی داروها ناشی از توزیع خارج از شبکه است

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: مشکل عمده کمبود برخی اقلام دارویی، توزیع خارج از شبکه است از این رو بر این باور هستیم که دارو نباید در محلی جز داروخانه و مکانهایی چون عطاری ها، فضای مجازی و در کنار برخی خیابان ها توزیع شود.

دکتر سیدعلی جعفری نژاد گفت:هرچند کمبودهای دارویی نسبت به ماه های گذشته برطرف شده است اما برخی دیگر از اقلام به خصوص شیرخشک با کمبود عمده مواجه است و پس از شیرخشک اقلامی همچون انسولین، اسپری سالبوتامول و شربت آزیترومایسین در رده های بعدی قرار دارند.

وی با بیان این که تلاش برای رفع کمبودها ادامه دارد و در این خصوص حمایت دولت نیز بسیار حائز اهمیت است اضافه کرد: شرایط باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که داروی موردنیاز مردم در نزدیک‌ترین داروخانه در دسترس موجود باشد، تخلفات و دپوهای دارویی در داروخانه‌ها مشاهده نشده است و این انجمن همواره بر توزیع عادلانه انواع داروها و اقلام دارویی از جمله شیرخشک تاکید دارد.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح "دارویار" گفت: این طرح با هدف توزیع عادلانه یارانه دارو، کمک به مردم و عدم فشار مالی بر بیمار اجرایی شد که تا حدودی توفیقاتی به دست آورد اما اکنون به علت تاخیر بیمه ها در پرداخت به داروخانه ها، فشار گرانی به داروخانه‌ها تحمیل شده است.

بدهی ۹ هزار میلیاردی بیمه ها به داروخانه های خراسان رضوی

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: میزان بدهی ماهانه بیمه‌های سلامت، تامین اجتماعی و نیروهای مسلح بیش از سه هزار میلیارد ریال است که این عدد با توجه به تاخیر سه ماهه به ۹ هزار میلیارد ریال رسیده است، پس از اجرای طرح دارویار دولت موظف شده که حداکثر زمان تاخیر بیمه‌ها یک ماه باشد، اما این گونه نیست و تاخیر سه ماهه مشکلات زیادی برای داروخانه‌داران و فعالان دارویی بخش خصوصی ایجاد کرده است.

جعفری نژاد افزود: تاخیر بیمه‌ها در پرداخت‌ها برای داروخانه‌ها مشکل ایجاد کرده است زیرا هزینه‌های فعلی نسبت به آن زمان چهار تا پنج برابر تفاوت قیمت دارد.

وی اضافه کرد: طرح نسخه‌پیچی الکترونیک موجب اضافه شدن مشکلات دیگری در داروخانه‌ها شد و مشکل نسخه‌دهی هم باید توسط بیمه‌ها حل شود.

هزار و ۲۰۰ داروخانه در خراسان رضوی فعال است که ۸۰۰ داروخانه آن در مشهد بوده و ۴۰۰ مورد بقیه در شهرستان‌هاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.