رفع کمبود دارو‌های پیوندی/پرداخت ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان به بیمه‌ها در حوزه دارو

رئیس سازمان غذا و دارو از پرداخت اعتبار و رفع کمبود‌ها در حوزه دارو‌های پیوندی خبر داد.

حیدر محمدی در نشست خبری گفت: در تابستان سال گذشته در زمینه تامین سرم،  آنتی بیوتیک،  واکسن آنفولانزا مشکلاتی داشته ایم اما در سال جاری کمبود ها برطرف شده است. 

به گفته وی دستگاه های مختلفی در زنجیره تولید و توزیع دارو نقش دارند.اعتبارات طرح دارو یار در سال گذشته کافی نبود به طوریکه ۱۳/۴ هزار میلیارد تومان برای طرح دارویار در نظر گرفته بودند که انتظار سازمان غذا و دارو، دو برابر این میزان بود. 

اگر شرایط مساعد باشد تا اخر سال ارز تجهیزات پزشکی و شیرخشک حذف خواهد شد. 

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: الان مشکل داروهای پیوندی رفع شده است اما تا ایجاد تعادل کامل در بازار واردات داروی پیوندی ادامه خواهد داشت.  ۱۲۰۰۰ میلیارد تومان در خرداد به سازمان غذا و دارو تخصیص داده شد و این بودجه به سازمان های بیمه گر پرداخت شده است. 

او افزود: بر اساس دستورالعمل قرار بود که ماهیانه ۴ تا ۵/۷ هزار میلیارد تومان  برای یارانه ارزی به دارو تعلق گرفته و این اعتبار پرداخت شود. الان حدود ۷۵۰میلیون دلار حواله ارز از دیروز شروع شده است. کمبودهای دارویی نسبت به سال گذشته بهتر شده است. امیدواریم بانک مرکز در زمینه تامین ارز و بانک ها در خصوص پرداخت تسهیلات ریالی در کنار سازمان غذا و دارو باشند.  

او ادامه داد: انتقال ارز یکی از مشکلات تامین  شیر خشک بود و سازمان غذا و دارو  برای تامین بازار در صورت نیاز شیر خشک را وارد خواهیم کرد.

وی از شروع برنامه‌ای خبر داد تا نانوایان از آرد حاوی سبوس در تهیه نان استفاده کنند.  

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار