اعزام ۵۰ هزار و ۹۷۹ زائر از پایانه مرزی خسروی به عراق

مسئول پایانه مرز خسروی گفت : در شبانه‌روز گذشته (پنجم شهریور ماه) ۵۰ هزار و ۹۷۹ زائر با سهولت از پایانه مرزی خسروی عازم عراق شدند و آمار زائران خروجی نسبت به روز قبل از آن بیش از ۱۵ هزار نفر افزایش داشته است.

میثم پرهیخته مسئول پایانه مرز خسروی گفت : طی ۲۴ ساعت گذشته سه هزار و ۵۰۷ نفر از مرز خسروی با داشتن بزرگترین پایانه زمینی خاورمیانه وارد کشور شده اند که هم اکنون تردد پرحجم، اما به صورت روان در جریان است.

وی اظهار کرد: در مجموع آمار زائران خروجی از روز اول تا روز دهم ماه صفر به ۱۴۹ هزار و ۲۹۹نفر رسیده و با نزدیک شدن به ایام اربعین هر لحظه بر تعداد زائران خروجی در این گذرگاه افزوده می‌شود.

مسئول پایانه مرز خسروی گفت: تعداد ۹ هزار و ۶۵۹ نفر از مرز رسمی خسروی وارد کشور شده اند و تردد در این گذرگاه پرحجم، اما تردد روان و شبانه روزی بوده و هیچ مشکلی نداریم و زائران بدون کمترین ایستایی در حال خروج از مرز هستند.

پرهیخته ادامه داد: تمام امکانات و سرویس‌های حمل و نقل نیز در ۲ سوی مرز برای جابجایی و انتقال زوار فراهم است و این مرز ظرفیت پذیرایی از شمار زیادی از زوار را دارد و ما توان سرویس دهی به زائران را با آمادگی کامل داریم.

وی گفت: ۱۵۰ اتوبوس در مسیر پارکینگ‌های شهر قصرشیرین به سمت مرز خسروی برای جابجایی و انتقال زائران خدمات دهی می‌کند و در مجموعه پایانه نیز تمام امکانات رفاهی و پذیرایی و گیت‌های گذرنامه پذیرای زائران هستند.

مسئول پایانه مرزی خسروی از آمادگی کامل این پایانه مرزی برای میزبانی زائران اربعین خبر داد و عنوان کرد: زیرساخت‌ها کاملا مطلوب است و آمادگی کامل را برای خروج روزانه ۱۰۰ هزار زائر و در مجموع یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر را در ایام اربعین از این مرز داریم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار