توسعه کشت گونه‌های گیاهی دارویی و خوراکی در معرض انقراض

رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه گفت : توسعه کشت گونه‌های گیاهی دارویی و خوراکی در معرض انقراض در منابع طبیعی استان دنبال می‌شود.

وحید عزیزی رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اشاره به در برنامه بودن توسعه کشت گونه‌های گیاهی دارویی و خوراکی در معرض انقراض در منابع طبیعی استان، گفت : هدف از توسعه کشت گونه‌های گیاهی در معرض خطر حفظ ذخیره گاه‌های این گونه‌های گیاهی است.

عزیزی با بیان اینکه ثعلب، گل نرگس، آویشن (ازبوه) و چویر مهمترین گونه‌های گیاهی در معرض خطر انقراض در استان هستند، افزود: در تلاشیم با توسعه کشت گیاهان خودرو از انقراض گونه‌‎های گیاهی در معرض خطر جلوگیری کنیم.

 رئیس اداره بهره‌برداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه سهمیه استان کرمانشاه برای کشت گیاهان دارویی در عرصه‌های منابع طبیعی استان را در سال جاری ۷۰۰ هکتار عنوان و از فعالان حوزه کشت گیاهان دارویی برای مشارکت در این طرح دعوت کرد.

عزیزی افزود: هم‌اکنون کار‌های مرتبط با جانمایی اجرای پروژه کشت گیاهان دارویی در استان آغاز شده، لذا از متقاضیان می‌خواهیم برای مشارکت در اجرای طرح در عرصه‌های منابع طبیعی استان پای کار بیایند.

وی با بیان اینکه در تمامی شهرستان‌های استان امکان کشت گیاهان دارویی وجود دارد، اضافه کرد: کشت گونه‌های گیاهان دارویی بعد از نخستین بارش‌های پاییزی در یک بازه زمانی یک ماهه انجام خواهد شد. 

وی یادآور شد: کشت گیاهان دارویی در کنار تقویت بنیه مالی بهره‌برداران نقش مهمی در احیا و غنی‌سازی مراتع خواهد داشت.

وی افزود: سال گذشته کشت گیاهان دارویی را در سطح ۳۶۵ هکتار از عرصه‌های منابع طبیعی استان داشتیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.