روشن شدن مشعل گاز در ۷ روستای کوهستانی لاریجان

مشعل گاز در ۷ روستای کوهستانی لاریجان آمل با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد تومان روشن شد.

قاسم مایلی رستمی مدیرعامل شرکت گاز مازندران گفت: برای گازرسانی به ۷ روستای پلور، قلعه دختر، آبگرم، ملار، امیرآباد، اهرینه و گزانه در بخش لاریجان بیش از ۵۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۵۰۰۰ خانوار روستایی از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند شدند.

او افزود: در خصوص صیانت و حراست از محیط زیست و رعایت الزامات زیست محیطی، شرکت گاز استان مازندران طی سال‌های اخیر، گازرسانی به روستا‌های بالای ۲۰ خانوار و صنایع را در راستای جایگزینی سوخت پاک با سوخت‌های فسیلی در دستور کار قرار داده و در حال حاضر بیش از ۹۶.۴ درصد از خانوار روستایی استان از نعمت گاز طبیعی برخوردارند.

مایلی رستمی، گازرسانی به روستا‌ها را مهم‌ترین عامل پاکیزگی محیط زیست و جلوگیری از تخریب جنگل‌ها برشمرد و افزود: اصلی‌ترین هدف در این خصوص علاوه بر رفاه و عدالت محوری در توزیع منابع و امکانات، استفاده از سوخت پاک توسط روستائیان و صنایع همجوار می‌باشد.

او با بیان اینکه گازرسانی به برخی مناطق مازندران با توجه به شرایط طبیعی سخت و دشوار است، ادامه داد: در منطقه هراز به دلیل عرض کم جاده و صعب العبور بودن مسیر برخی روستاها، گازرسانی از مازندران با مشکل مواجه شده بود که با رایزنی شرکت ملی گاز مقرر شد گازرسانی از استان تهران از مسیر امامزاده هاشم تا گزنگ و آب اسک انجام شود که اکنون در حال اجراست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار