استقرار ۵۵ موکب به همت خادمان آستان قدس رضوی در عراق

آستان قدس رضوی ۵۵ موکب برای خدمات رسانی به زائران اربعین حسینی، از کربلای معلی تا سامرا در کشور عراق مستقر کرده است.

محمدحسین استادآقا مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی گفت: امسال همچون سال‌های گذشته با دستور تولیت آستان قدس رضوی، ستاد ویژه اربعین با مسئولیت قائم مقام شکل گرفته و برنامه‌های متعددی هم برای آن‌ها درنظر گرفته شده است.

او افزود: مجوز هر یک از این موکب‌ها به نام یکی از خدام حرم مطهر و یا خادمیاران مرکز خادمیاری بنیاد کرامت است و این موکب‌ها خدماتی همچون پذیرایی و اسکان ارائه می‌دهند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: با دستور تولیت آستان قدس و به منظور ارائه خدمات بهتر، این بنیاد هم برخی اقلام مانند برنج و آب را به این مواکب کمک می‌کند.

استاد اقا همچنین با اشاره به استقرار ۳۵ موکب در مرز‌های شلمچه، چذابه، مهران، خسروی، میرجاوه، ریمدان، دوغارون و باشماق، بیان کرد: مدیریت این موکب‌ها با شبکه خادمیاری است و توسط مراکز خادمیاری استانی هم اداره می‌شوند؛ آستان قدس رضوی هم حمایت‌هایی را از این موکب‌ها انجام داده است.

او با اشاره به اعزام خدام حرم مطهر به عراق را یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی ویژه اربعین حسینی تصریح کرد: بدین منظور ۵۰ نفر از خدام عازم عراق شده اند تا از ۴۵۰ موکب عراقی که در اربعین به زائران خدمت رسانی می‌کنند، تجلیل می‌کنند.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی با بیان اینکه این برنامه برای سومین سال است که انجام می‌شود، تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰ از ۴۰۰ موکب و در سال ۱۴۰۱ از ۴۰۰ موکب دیگر تجلیل شد و امسال هم از ۴۵۰ موکب با بسته متبرک، پرچم و یک قاب فرش، قدردانی خواهد شد.

استاد اقا، نذر آب را یکی دیگر از برنامه‌های آستان قدس رضوی در ایام اربعین عنوان کرد و افزود: این برنامه امسال برای دومین بار اجرا می‌شود.

مدیرعامل بنیاد کرامت رضوی ادامه داد: با دستور تولیت آستان قدس رضوی، سال گذشته ۱۰ میلیون قوطی آب از کارخانجات عراق خریداری و در میان مواکب ایرانی و عراقی به همراه ۴۰ هزار قالب یخ توزیع شد.

استاد اقا بیان کرد: امسال هم حدود ۱۰ میلیون قوطی آب خریداری شده و از کربلا تا سامرا در حال توزیع در میان زائران است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.