مسافران، عجله برای رسیدن ممنوع

رئیس پلیس راه شمال کرمان بر رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی و بر پرهیز از هر گونه شتاب در مسیر‌های رفت و بازگشت از سفر تاکید کرد. 

سرهنگ علی رضایی به همه مسافران توصیه کرد: با مدیریت سفر و برنامه ریزی منسجم و پرهیز از عجله، از بروز حوادث ناگوار احتمالی برای خود و سایر هموطنان جلوگیری کنند.

او با بیان اینکه با توجه به این موضوع که در شهریورماه مسافران بعد از سفر‌های تابستانی قصد بازگشت به شهر‌های خود را دارند، افزود: متاسفانه برخی رانندگان بدون برنامه ریزی و مدیریت زمان سفر به سمت شهر‌های خود حرکت می‌کنند که سریع رسیدن به مقصد باعث ایجاد عجله در رانندگی و در نهایت باعث ایجاد تصادف می‌شود.

رئیس پلیس راه شمال استان کرمان بیان داشت: اولین و مهم ترین نکته برای سفر ایمن، داشتن آمادگی ذهنی کاربران جاده‌ای برای سفر است و رانندگان وسایل نقلیه شخصی و عمومی می‌بایست برنامه ریزی لازم برای سفری ایمن داشته باشند.

او تصریح کرد: رانندگان همچنین لازم است ضمن داشتن اطلاعات لازم از راه‌ها و مسیر حرکت قبل از شروع سفر با استراحت کافی، از مصرف دارو‌های خواب آور که باعث کاهش توجه در رانندگی می شود، خودداری کنند و همچنین رانندگان از سالم بودن خودروی خود با بازدید از وضعیت لاستیک ها، چراغ ها، علائم هشدار دهنده، تجهیزات سرمایشی و ایمنی و همراه داشتن تجهیزات هشدار دهنده برای مواقع نیاز مطمئن شوند.

سرهنگ رضایی از تمامی رانندگان خواست: از رانندگی هنگام خستگی و خواب آلودگی که یکی از مهم ترین عوامل بروز حادثه رانندگی است، خودداری کنند تا سفری ایمن برای خود و سایر هموطنان رقم بزنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار