سوئد در توجیه هتاکی به قرآن، به ایران و روسیه اتهام‌زنی کرد

پس از آن‌که سوئد مجوز هتاکی به ساحت مقدس قرآن کریم را صادر کرد، هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه را به انتشار اخبار گمراه‌کننده درباره قرآن سوزی متهم کرده است.

بر گزارش روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، وزیر دفاع مدنی سوئد امروز (سه‌شنبه) با اتهام‌زنی به تهران و مسکو مدعی شد که این دو کشور با کارزار انتشار اخبار گمراه‌کننده و اعمال نفوذ، همچنان سوئد را هدف قرار داده‌اند.

«کارل اسکار بولین» وزیر دفاع مدنی سوئد در اظهاراتی که از تلویزیون ملی «اس وی تی» سوئد پخش شد، مدعی شد: «بازیگرانی که در کمپین علیه خدمات اجتماعی فعال بودند، تا حدی به انتشار اطلاعات نادرست در مورد قرآن سوزی روی آورده‌اند».

این دومین باری است که استکهلم مدعی می‌شود که هدف کمپین‌های اشاعه اطلاعات دروغین توسط بازیگران تحت حمایت روسیه قرار می‌گیرد.

پیش‌تر در ماه ژوئیه نیز مقام‌های سوئد علیه ایران و روسیه چنین اتهامات مشابهی مطرح کرده بودند.

کارل اسکار بولین در ماه ژوئیه در جمع خبرنگاران گفته بود: «سوئد هدف کمپین اطلاعات نادرست تحت حمایت بازیگران دولتی و شبه‌دولتی قرار گرفته است که هدف آن خدشه وارد کردن به منافع سوئد و شهروندان سوئد است».

بولین با مطرح کردن این اتهامات خواستار اتحاد ملی برای مقابله با عملیات اعمال نفوذ وسیه و ایران شد.

اواخر تیرماه، در پی هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، سفیر این کشور در تهران را احضار کرد و مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران به وی ابلاغ شد.

پلیس سوئد ۲۸ تیر ماه از صدور مجوز برای برگزاری تجمع اعتراضی در بیرون سفارت عراق در استکهلم خبر داد و برخی رسانه‌ها اعلام کردند که سازمان‌دهندگان این تجمع اعتراضی قصد سوزاندن مجدد کتاب مقدس مسلمانان را دارند.

این اقدام برای دومین بار توسط این شهروند عراقی - سوئدی صورت گرفت. پس از آن دولت عراق ضمن برگزاری نشست اضطراری در خصوص هتک حرمت مجدد قرآن کریم در سوئد، کاردار خود را از استکهلم فراخواند و از سفیر سوئد خواست که بغداد را ترک کند.

از تیر ماه امسال اهانت‌های مستمر به مقدسات مسلمانان در سوئد و دانمارک واکنش تند کشور‌های مسلمان را به همراه داشت و تظاهرات اعتراضی در سراسر جهان برگزار شد.

بسیاری از کشور‌ها اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سوئد و دانمارک در این کشور‌ها کردند. جمهوری اسلامی ایران نیز چندین بار اقدام به احضار سفرا و رؤسای نمایندگی‌های سوئد و دانمارک به وزارت امور خارجه کرد و علاوه بر این حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه اعلام کرد که سفیر جدید سوئد در تهران تا زمانی که دولت سوئد دست از این گونه اقدامات برندارد، مورد پذیرش قرار نخواهد گرفت و روند اعزام سفیر جدید ایران به استکهلم هم تا زمانی که این رویکرد اصلاح نشود، متوقف شده است.

برچسب ها: سوئد ، قرآن کریم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۹
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۱۲:۵۸ ۰۹ شهريور ۱۴۰۲
کشورهای غربی جنایتکار از سال 1918 تاکنون ثابت کردند بویی از انسانیت نبرده اند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۱:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
این اقدام سوئد همان قرآن بر سر نیزه کردن است منتهی اینبار بجای نیزه پرانی به قرآن آن را دچار حریق میکنند. شعارشان هم لا حکم الا لله نیست پیشرفت کرده اند و شعار به لا اله تغییر کرده است. باید پیغام سروش را بشنویم و بار سفر را بربندیم و یکباره بر وادی ایمن برانیم. ما را وقت تنگ است ای برادر. هانی فریاد میزند: مرا سیراب کنید اگر چه جانم را بستانید.
Iran (Islamic Republic of)
محمودزاده
۰۶:۲۳ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
جالب است روسیه همان اتحاد جماهیر شوروی سابق که دین را افیون توده ها می دانست و صبحت کردن از دین و مذهب جرم انگاشته می شد اینچنین در دفاع از قرآن مورد اتهام قرار می گیرد و این یعنی تحقق پیدا کردن این سخن امام‌ خمینی به گورباچف که از این به بعد باید کمونیست را در موزه های تاریخ جستجو کرد
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۵:۳۶ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
سوئد در حال پرت کردن حواس ما از اتفاقاتی است که برای جهان غرب دارد می افتد. نفسهای امریکا و صهیونیسم جهانی به شماره افتاده و عنقریب قدرت در سراسر گیتی در حال دست بدست شدن است. سوئد مامور تحریک منفی عواطف مومنین به تمام ادیان الهی است. ولی الآن موقع کشتن پادشاه سوئد کارل گوستاف که معلولیت عقلی مادرزادی هم دارد هست؟ حرکت بیشرمانه دولت سوئد در حق کتب آسمانی در حقیقت یک عملیات فریبکارانه است. امریکا در مقابل مسکو کم آورده و تل ابیب در حال اضمحلال است. کشورهای ضد هژمونی غربی در حال فراوان شدن هستند و کار از دست سی آی ای و اف بی آی و موساد و ام آی شش و غیره در رفته است. ما الآن در بزنگاه تاریخی قرار داریم. لذا ما مجاز به ارتکاب اشتباه نبوده و کوچکترین غفلتی باعث ایجاد کمپ دیویدها و اسلوها و دوباره اسارتهای پی در پی خواهد شد. الآن مثل همان لحظه ای است که حضرت مسلم پشت پرده می خواهد گردن ابن زیاد را قطع کند و کلید دارالاماره کوفه را به حضرت امام حسین(ع) تقدیم کند. ما نباید مثل زن هانی ابن عروه مسلم را از ریختن خون ابن زیاد در خانه اش بخاطر اینکه پیمبر اکرم جایی گفته بوده که کسی را ترور نکنید منصرف کنیم. منظور پیامبر اعظم از اینکه ترور نکنید ابن زیاد جلاد و خونریز نبود. الآن همان لحظه ای است که ابن ملجم نماز صبح را شکسته و به طرف امام حرکت می کند و ما مجبوریم نماز را بشکنیم و مانع رسیدن او به اماممان بشویم. ما باید کشورهای هدف را دور هم جمع کنیم و اردوگاهمان را توسعه بدهیم. ما موظف به حصول نتیجه نیستیم بلکه مامور به انجام وظیفه محوله هستیم.
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۰۴:۲۱ ۰۸ شهريور ۱۴۰۲
اللهم صل علی سیدنا محمد و آل محمد و عجل فی فرج مولانا صاحب الزمان روحی و ارواحنا لتراب مقدمه الفداء.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
انگلیس برای غارت نفت، نظامیان بیشتری در شرق یمن مستقر کرد
Iran (Islamic Republic of)
بابائی
۲۰:۲۵ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
سوئد نوکر آمریکا و اسرائیل است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۳ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
تصاویری از حملهٔ پهپادی ارتش سوریه به مقرهای تروریست‌ها مورد حمایت آمریکا، غرب و ترکیه در ادلب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۰۷ شهريور ۱۴۰۲
کشور سوئد به دلیل حمایت از اهانت به کتاب مقدس در خاک خودش, به طور علنی ثابت کرد که این کشور, تهدید بزرگی برای مسلمانان در سرتاسر جهان است !!!

اقدام کشور سوئد محکوم هست و باید منتظر عواقب اعمال وحشیانه ای خودش در برابر میلیارد ها انسان باشد !!!
آخرین اخبار