صحرایی:

آزمون استخدامی مربی پرورشی و بهداشت امسال برگزار می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: آزمون‌های استخدامی برای جذب مربی پرورشی و بهداشت امسال حتما برگزار می‌شود.

رضا مراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش از برگزاری قطعی آزمون‌های استخدامی برای جذب مربی پرورشی و بهداشت خبر داد و گفت: برنامه‌ریزی کرده‌ایم که حتماً امسال آزمون مربی پرورشی و مراقب بهداشت انجام شود.

وی در پاسخ به این سوال که چه تعداد نیروی پرورشی استخدام خواهند شد؛ گفت: بر روی عدد ۱۱ هزار نفر توافق قطعی شده است، اما در حال مذاکره هستیم تا موافقت سازمان برنامه و بودجه را برای جذب ۲۵ هزار نفر مربی پرورشی بگیریم.

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: باید به صورت نقطه‌ای بگوییم در کدام استان و منطقه و مدرسه نیازمند معلم پرورشی هستیم و سازمان برنامه و بودجه قول همکاری داده است.

کمبود مربی پرورشی در نظام آموزشی از جمله موضوعاتی بوده که در سال‌های اخیر همواره از جمله دغدغه‌های وزرا و مسئولین وزارت آموزش و پرورش بوده است. خصوصاً اینکه اجرای بسیاری از وظایف و تکالیف تصریح شده در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیازمند یک مربی پرورشی در مدارس است و نمی‌توان از معلمان مدارس و یا مدیران انتظار داشت در کنار وظایفی که هر روز به عهده دارند؛ مأموریت‌های سند را هم دنبال کنند.پیش از این هم رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش آب پاکی را روی دست همه ریخته و گفته بود آزمون جذب و استخدام مربی پرورشی به شهریور نمی‌رسد و قطعاً در نیمه دوم سال برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار