ضرورت اقدامات احتیاطی جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی مزارع

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به شدت گرما و وزش باد‌های گرم، کشاورزان اقدامات احتیاطی لازم جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی مزارع و باغات را انجام دهند.

خانم پروین رفیعی کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به دمای هوا و وزش بادهای گرم، کشاورزان اقدامات احتیاطی لازم جهت جلوگیری از بروز آتش سوزی در مزارع و باغات را انجام دهند.

به گفته او، باغداران و کشاورزان از محلول پاشی و سم پاشی در مزارع و باغات بویژه در ساعات وزش باد اجتناب کنند.

رفیعی با تاکید بر تنظیم دور آبیاری باغات مرکبات گفت: کشاورزان و باغداران نسبت به برداشت و انتقال محصولات به مکان های سرپوشیده اقدام کنند.

کارشناس هواشناسی کشاورزی گفت: با توجه به وزش باد در برخی مناطق، گلخانه داران از استحکام سازه های گلخانه ای اطمینان حاصل کنند و همواره باغداران نسبت به نصب قیم برای درختان جوان به منظور مقابله با وزش باد اقدام کنند.

براساس نقشه های هواشناسی، امروز  در استان های آذربایجان غربی و شرقی اردبیل، گیلان، مازندران، غرب گلستان، خراسان شمالی ،شمال استان های کردستان، زنجان، قزوین البرز، تهران ،سمنان و خراسان شمالی بارندگی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت در برخی نقاط گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش بینی می شود. 

طی  روزهای پنجشنبه تا یکشنبه هفته آینده نیز در ارتفاعات البرز مرکزی در استان های مازندران و تهران بارش پراکنده پیش بینی می شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار