۲ مرکز اقامتی در تایباد به بهره برداری رسید

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: در طول هفته دولت ۲ مرکز اقامتی در این شهرستان مرزی به بهره برداری رسید.

نظام الدین کارگزار رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد گفت: در طول هفته دولت امسال، تعداد ۲ واحد مرکز اقامتی در شهرستان مرزی تایباد به بهره برداری رسید که شامل یک اقامتگاه بومگردی و یک خانه مسافر می‌باشد.

او افزود: اقامتگاه بومگردی سالارمحمد در روستای محسن آباد، واقع در ۲۲ کیلومتری جاده تایباد-تربت جام، با اعتبار ۸۵۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که دارای هشت اتاق و ظرفیت اسکان ۴۰ نفر در هر شب است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد ادامه داد: خانه مسافر مولانا در مرکز شهر تایباد با سه اتاق و یک سوئیت، ظرفیت اسکان ۲۰ نفر در هر شب را دارد و برای آن ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

کارگزار بیان کرد: شهرستان تایباد دارای پنج مرکز اقامتی شامل سه اقامتگاه بومگردی در شهر تایباد و روستا‌های پشته و محسن آباد و ۲ خانه مسافر در شهر است و مجموع ظرفیت اسکان آن‌ها ۱۵۰ نفر در هر شب می‌باشد.

او تصریح کرد: تایباد نقطه اتصال ایران و افغانستان می‌باشد و در مسیر ترانزیتی هرات-مشهد قرار دارد که به واسطه پایانه مرزی دوغارون، محل تردد تعداد زیادی از مسافران و اتباع خارجی است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تایباد تاکید کرد: عبور مسافران خارجی از تایباد و سفر هموطنان به این منطقه به علت وجود آثار تاریخی و طبیعی مختلف، می‌طلبد که زیرساخت‌های گردشگری آن هرچه بیشتر و بهتر توسعه یابد و میراث فرهنگی آماده حمایت از فعالان حوزه گردشگری است.

کارگزار اظهار کرد: آرامگاه مولانا زین الدین ابوبکر تایبادی، میل کرات، کاروانسرای عباس آباد و مزار شاهزاده قاسم مشهدریزه، از جمله آثار تاریخی شاخص شهرستان تایباد هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار