پنج طرح در شهرستان تفتان به بهره‌برداری رسید

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: گرامیداشت هفته دولت تعداد پنج طرح شیلاتی، کشاورزی و خدماتی با حضور مسوولان محلی در نقاط مختلف این شهرستان به بهره برداری رسید.

فضل الله کردی  با بیان اینکه برای اجرای این طرح‌ها بیش از ۲۲ میلیارد ریال هزینه شده اظهار کرد: این طرح‌ها شامل سه استخر ۲ منظوره شیلاتی و کشاورزی در روستاهای گل آباد چاه شور، سیدآباد و ریحانی حوزه چاه احمد، مرمت و بازسازی قنات روستای دجنگ و یک واحد داروخانه دامپزشکی در شهر نوک آباد تفتان هستند.

وی افزود: ساخت استخر دومنظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی روستای گل آباد چاه شور چاه احمد با ۸۵ میلیون تومان کمک بلاعوض از اعتبارات استانی و ۳۰۰ میلیون تومان آورده شخصی، ساخت استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی روستای سیدآباد چاه احمد با ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از اعتبارات استانی و ۲۵۰ میلیون تومان آورده شخصی و ساخت استخر دو منظوره ذخیره آب کشاورزی و پرورش ماهی روستای ریحانی با ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض از اعتبارات استانی و ۲۰۰ میلیون تومان کمک های فنی اعتباری و ۳۰ میلیون تومان آورده شخصی و مرمت و بازسازی قنوات دجنگ که سهم کشاورز در اعتبارات ۱۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و سهم دولت ۱۰۰ میلیون تومان با ۳۰ خانوار بهره مند از مهمترین افتتاحیه های شهرستان تفتان بودند.

این مسوول ادامه داد: داروخانه دامپزشکی نیز در شهر نوک آباد با اعتبار یک میلیارد تومان برای رفاه دامداران و بهره برداران دام و طیور شهرستان تفتان افتتاح شد.

اجرای ۴۹۰۰ هکتار سیستم آبیاری نوین در تفتان

مدیر جهاد کشاورزی تفتان گفت: گرامیداشت هفته دولت یک طرح آبیاری نوین به نمایندگی از ۱۰ طرح کشاورزی با اعتبار حدود پنج میلیارد تومان افتتاح شد.

به گفته وی؛ پنج طرح دیگر نیز با مساحت ۱۵۰ هکتار در حال اجراست، همچنین یک طرح هوشمند زیر سطحی با همکاری مدیریت فنی و زیربنائی سازمان جهاد کشاورزی طراحی شده که برای اولین بار در سیستان و بلوچستان و شهرستان تفتان اجرا خواهد شد.

برچسب ها: هفته دولت ، کشاورزی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار