هشت طرح عمرانی عشایری هفته دولت در شاهرود به بهره‌برداری رسید

رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: هشت طرح عمرانی با اعتبار۲۳ میلیارد و ۹۳ میلیون ریال هفته دولت در حوزه عشایری این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

رضا نقی‌زاده رییس اداره امور عشایری شاهرود با اشاره به اینکه این طرح‌ها در حوزه‌های تامین و نگهداری آب مناطق عشایری، مرمت و ساخت ابنیه در محورهای عشایری سطح شهرستان به بهره‌برداری رسید، افزود: این طرح‌ها در راستای رفع دغدغه‌های جامعه مولد عشایر به سرانجام رسید.

وی به تامین آب شرب دام در مسیرهای کوچ و دامداری‌های مناطق ییلاقی و قشلاقی بخش بیارجمند با بهره‌برداری از طرح ساخت منبع ذخیره آب چاه عمیق با اعتبار ۶ میلیارد و ۶۶۴ میلیون ریال اشاره کرد و گفت: آخرین مرحله از تکمیل، حفر و تجهیز این چاه عمیق پایان یافت.

رییس اداره امور عشایری شاهرود با بیان اینکه طرح‌های افتتاح شده امسال نسبت به ۲ سال گذشته ۳۶ درصد افزایش داشت، ابراز کرد: مطالعه، حفاری، لوله‌گذاری چاه عمیق، تامین برق، دیوارکشی محوطه و ساخت منبع ذخیره ۳۰۰ متر مکعبی بخش بیارجمند طی ۲ سال گذشته افزون بر ۳۰ میلیارد ریال هزینه داشت.

۵۲ میلیون لیتر به عشایر آبرسانی شد

نقی‌زاده با اشاره به اینکه از سال ۱۴۰۱ تاکنون به مناطق ییلاقی و قشلاقی عشایری ۵۲ میلیون لیتر آبرسانی شد، اظهار کرد: ۲۸ هزار و ۳۸۰ نفرساعت دوره آموزشی و ترویجی در راستای توانمندسازی عشایر به‌ویژه بانوان عضو صندوق‌های خرد ارایه شد.

وی با بیان اینکه با هدف ارتقای سطح دانش و مهارت‌های فردی، اجتماعی و همچنین توسعه معیشت پایدار و افزایش درآمد خانوارهای عشایر از ابتدای سال ۱۴۰۱ تاکنون ۳۲ دوره آموزشی برای عشایر این شهرستان برگزار شد، افزود: آموزش خیاطی، شیرینی‌پزی ، گلیم بافی، حوله‌بافی، پرورش دام، بیمه دام، تسهیل‌گری نحوه فروش و بازاریابی محصولات و آموزش ارکان تشکل‌ها در دستور کار است.

رییس اداره امور عشایر شهرستان شاهرود با اشاره به اینکه برای نخستین بار امسال دوره آموزش خیاطی، حوله‌بافی و خرید تجهیزات مربوطه به زنان عشایر رضا آباد خارتوران و میقان با اعتبار ۵۰۰ میلیون ریال ارایه شد، ابراز کرد: ۱۰۰ نفر از بانوان عشایر با ارایه این آموزش‌ها دارای مدرک معتبر با هدف ایجاد درآمد برای خانوار شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار