استاندار ایلام خبر داد

تردد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران

استاندار ایلام از تردد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز بین المللی مهران از ابتدای ماه صفر تاکنون خبر داد.

حسن بهرام‌نیا استاندار ایلام در جلسه کمیته حمل و نقل استان در سالن جلسات مانیتورینگ اربعین شهر مهران، با بیان اینکه از ابتدای ماه صفر تاکنون تعداد یک میلیون و ۶۰۰ هزار زائر از مرز مهران تردد کردند، اظهار داشت: ۶۰ درصد زائران با خودرو شخصی استفاده کرده‌اند.
 
وی افزود: در روز‌های اوج بازگشت زائران به ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه اتوبوس نیاز داریم.
 
بهرام‌نیا مطرح کرد: روان‌سازی در تردد، تسهیل در جابجایی زوار و جلوگیری از ورود افراد سودجو از مهمترین اولویت‌هایی است که باید مدنظر قرار گیرد و دریافت کرایه بیشتر از نرخ مصوب ممنوع و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.
 
وی با تأکید بر ایجاد مکانی مناسب برای افراد و اشیاء گمشده در پایانه برکت، اظهار کرد: به منظور تسهیل در ارائه خدمات به زائران اربعین، سامانه مدیریت تردد در پایانه برکت مرز مهران راه‌اندازی شده است.
 
وی همچنین افزود: ساماندهی دستفروشان در پایانه شهید سلیمانی و پایانه برکت ضروری است و به منظور انسجام در ارائه خدمات، دستفروشان مستقر در این دو پایانه باید به بیرون منتقل شوند.
 
وی بیان کرد: گشت‌های نظارتی متشکل از نماینده دادستان، تعزیرات حکومتی، بازرسی استانداری و بازرسی کل استان و نیروی انتظامی ۲۴ ساعته تا پایان اربعین در پایانه برکت فعال باشد و این پایانه نباید از دستگاه‌های نظارتی خالی بماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.