فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام :

یک هزار دستگاه اتوبوس برای ترابری زائران مرز مهران ساماندهی شد

فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام از ساماندهی یک هزار دستگاه اتوبوس جوان سیر ایثار برای حمل و نقل برون شهری زائران مرز مهران خبر داد.

سردار جمال شاکرمی فرمانده سپاه امیرالمومنین (ع) استان ایلام با اشاره به آغاز بازگشت زوار اربعین حسینی از مرز مهران، اظهار کرد:یک هزار اتوبوس جوان سیر ایثار برای حمل و نقل برون شهری زوار در مرز مهران ساماندهی شد.

وی افزود:اقامتگاه‌های سپاه در مرز مهران، مواکب و مساجد با همکاری پایگاه‌های مقاومت بسیج محلات با مشارکت دیگر مجموعه‌ها روزانه پذیرای ۴۰ هزار زائر است که اقامتگاه میدان اربعین مرز مهران با همکاری سپاه استان‌های ایلام و سمنان ۱۰ هزار نفر ظرفیت دارد.

وی گفت: قرارگاه اربعین سپاه در حوزه درمان اقدام به برپایی بیمارستان صحرایی نیروی زمینی شهید سلیمانی و درمانگاه‌های تخصصی صحرایی با مشارکت بسیج جامعه پزشکی کرده که باتوجه به گرمازدگی، وقوع سوانح، تصادفات و حوادث مختلف وجود و فعالیت این مراکز درمانی صحرایی ضروری است.

وی مطرح کرد: روزانه ۸۰ هزار قرص نان توسط نانوایی‌های سیار سپاه تولید و در بین مواکب و آشپزخانه‌ها توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: امنیت به عنوان مهمترین مقوله در موضوع اربعین است که در این خصوص تیپ مردم پایه سپاه در پایانه مرزی مهران، کمربند شرقی، پارکینگ و پایانه‌های خودرویی، ورودی و خروجی و بخشی از شهر مهران فعال است.

وی بیان کرد: در بحث فرهنگی هم سپاه با کمیته فرهنگی اربعین با استفاده از ظرفیت تعدادی از روحانیون سپاه، تجهیز نمازخانه ها، مواکب، سپاه شهرستان‌ها برای فعالیت‌های فرهنگی و اقامه نماز جماعت مشارکت دارد.

وی گفت: سپاه استان‌های لرستان، سمنان و مرکزی معین استان ایلام هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.