پرداخت ۴۵۹۰ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه صندوق امداد ولایت به نیازمندان

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت: ۴۵۹۰ مورد تسهیلات قرض‌الحسنه طی پنج‌ماهه نخست امسال به مددجویان و محرومان پرداخت شده است.

ناصر عسکری‌نژاد با تأکید بر اهمیت و جایگاه قرض‌الحسنه در جامعه گفت: صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت سال ۱۳۹۵ توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) و با اخذ مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و با هدف کمک به ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و تحقق سیاست‌های بانکداری اسلامی تأسیس‌شده است.

 وی ادامه داد: تلاش کرده‌ایم تسهیلات این صندوق را با حداقل فرآیند‌های اداری برای کسانی که نیازمند هستند ارائه دهیم تا بتوانند به‌راحتی از خدمات این صندوق استفاده کنند، به‌عنوان نمونه خدمات این صندوق فاقد هرگونه جریمه تأخیر و کارمزد است و تلاش کرده‌ایم قرض‌الحسنه را در این سیستم عملیاتی کنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان درباره آخرین آمار مشتریان صندوق امداد ولایت کرمان گفت: در حال حاضر ۳۴۱ هزار و ۶۲۷ مشتری در صندوق امداد ولایت کرمان وجود دارد و از خدمات این صندوق استفاده می‌کنند، صندوق قرض الحسنه امداد ولایت به شبکه شتاب کشوری متصل است و خدمات بانکی را به‌صورت ۲۴ ساعته به مشتریان خود ارائه می‌دهد.

 وی تأکید کرد: تسهیلات صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت در شش سرفصل کارگشایی، ودیعه مسکن، تعمیرات ساختمان و احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی، تسهیلات درمانی و فرهنگی برای مددجویان و نیازمندان پرداخت می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان به اجرای طرح‌های مختلف صندوق قرض‌الحسنه امداد ولایت اشاره کرد و افزود: طرح مسئولیت اجتماعی، هم‌افزایی، قرض ماندگار و خیران در دستور کار این صندوق در جهت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه و همچنین خدمات‌رسانی هرچه بهتر به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط قرار دارد.

 وی با تشریح طرح قرض ماندگار (کمک به قرض‌الحسنه)، خاطرنشان کرد: خیران نیکوکار که در جهت ترویج فرهنگ قرض‌الحسنه قصد کمک به نیازمندان را دارند، با استفاده از این طرح مبلغ مورد نظر خود را به‌صورت بلاعوض در اختیار صندوق قرار می‌دهند تا علاوه بر برخورداری از اجر دنیوی و اخروی، مبلغ واریزی به‌صورت مادام‌العمر در چرخه پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه به نیازمندان مورداستفاده قرار گیرد.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان با دعوت از خیران و مردم نیکوکار برای سپرده‌گذاری در این صندوق، گفت: خیران حقیقی و حقوقی می‌توانند با مراجعه به سایت صندوق امداد ولایت به آدرس (www. sqev. ir) و یا با مراجعه به شعب صندوق امداد ولایت با طرح‌های این صندوق آشنا شوند و همچنین از طریق مراجعه به شعبات و یا دفاتر کمیته امداد در سراسر استان نسبت به مشارکت در طرح‌های این صندوق و به‌ویژه طرح قرض ماندگار (کمک به قرض‌الحسنه) مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار