نقش مهم نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر در پایداری شبکه برق جنوب کشور

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق شهرستان زرند گفت: واحد گازی از بارزترین پروژه‌های دانش بنیان داخلی است.

ایمان پشتوان مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق شهرستان زرند گفت: تمامی تجهیزات نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر با بهره مندی از تجربه و توان فرزندان این سرزمین ساخته شده است.

او  ضمن اشاره به نقش مهم نیروگاه  مهتاب کویر در پایداری و امنیت شبکه برق جنوب کشور افزود: به برکت اقدامات موثر دولت سیزدهم در راستای احداث واحد‌های نیروگاهی جدید، دو واحد گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر به ظرفیت ۳۲۴ مگاوات، سال گذشته در جریان سفر وزیر نیرو به کرمان افتتاح شد.

پشتوان با تاکید بر اهمیت تولید و تامین برق پایدار به ویژه در تابستان و اشاره به نقش مهم تعمیرات واحد‌های گازی نیروگاه مهتاب کویر گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون بالغ بر یک میلیون و چهارصد هزار مگاوات ساعت انرژی در واحد‌های گازی نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر تولید شده است.

مدیر عامل شرکت مدیریت تولید برق شهرستان زرند، عملکرد ساخت داخل در حوزه نیروگاهی مهتاب کویر را از شاخص‌ترین دستاورد‌های این نیروگاه برشمرد و بیان کرد: نصب و راه اندازی سیستم خنک کن MEDIA و تیونینگ ۲ واحد گازی از بارزترین پروژه‌های دانش بنیان داخلی است که با هدف رفع محدودیت‌های تولید و افزایش توان در حوزه نیروگاهی در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر بکار گرفته شده است.

او در بیان تشریح اهمیت سیستم خنک کن MEDIA افزود: بروز‌ترین سیستم MEDIA در کوتاهترین زمان ممکن علیرغم وجود شرایط سخت کاری در نیروگاه سیکل ترکیبی مهتاب کویر مراحل پایانی راه اندازی را سپری می‌کند و موجب افزایش توان واحد‌های گازی این نیروگاه به میزان کلی ۴۰ مگاوات  خواهد شد.
 
گفتنی است نیروگاه سیکل‌ترکیبی مهتاب کویر زرند در زمینی به مساحت ۵۲ هکتار با ظرفیت ۴۸۴ مگاوات در ۲۰ کیلومتری شهرستان زرند کرمان و در مجاورت روستای علی آباد واقع شده است.

برچسب ها: نیروگاه ، تولید برق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.