وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

استان بوشهر از ظرفیت بالای فرهنگی و هنری برخوردار است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: استان بوشهر در ابعاد مختلف فرهنگی و هنری از ظرفیت بالایی برخوردار است .

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ر نخستین برنامه سفر یکروزه خود به استان بوشهر در دیدار با امام جمعه بوشهر اظهار کرد: در استان بوشهر زنان نیز در عرضه مبارزات ضداستعماری جنوب نقشی بی بدیل ایفا کردند که نمونه بارز آن حماسه زنان لرده است.

وی افزود: هنرمندان تئاتر استان بوشهر در به تصویر کشیدن جایگاه زنان تنگسیر بسیار موفق ظاهر شدند که این نشان ظرفیت‌ بالای هنرمندان استان است.

وی همچنین با اشاره ثبت روز بوشهر در تقویم رسمی اظهار کرد: تصویب ۱۸ اسفندماه به عنوان روز بوشهر در کنار ۱۲ شهریورماه سالروز شهادت رئیسعلی دلواری ۲ مناسبت مهم و برجسته برای معرفی این استان است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: مدرسه سعادت از برجسته‌ترین رویدادهای فرهنگی کشور و از افتخارات مهم استان بوشهر است.

آیت الله صفایی بوشهری اظهار کرد: مدرسه سعادت آغازگر آموزش نوین در کشور بوده که در ادامه این سبک رفته رفته در کشور عراق نیز بکارگیری شد.

وی بیان کرد: بوشهر با سابقه درخشان خود پیشتاز در مبارزات ضد استعماری است که شهید رئیسعلی دلواری نیز در این حوزه نقشی ماندگار داشته است.

شرکت در نشست شورای فرهنگ عمومی و هم‌اندیشی با هنرمندان، اصحاب فرهنگ هنر و رسانه و فعالان حوزه قرآن از دیگر برنامه های سفر وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به بوشهر است.

وی در ادامه با حضور در تنگستان و در آستانه سالروز شهادت شهید رئیسعلی دلوار در همایش روز مبارزه با استعمار در شهر دلوار سخنرانی خواهد کرد.

پیگیری مسائل کارکنان حوزه فرهنگ و هنر و نهادهای ذیل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه اسماعیلی به استان بوشهر است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شنبه‌شب در پایان برنامه‌های سفر یک روزه خود بوشهر را به مقصد تهران ترک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.