ادعای زلنسکی: ما در حال پیشروی هستیم!

رئیس جمهور اوکراین با اشاره به گزارش‌های منتشر شده از ناامیدی مقامات غربی نسبت به ضدحمله اوکراین، مدعی شد کی‌یف در حال پیشروی در جنگ است.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در پاسخ به منتقدان و مقامات غربی که از کندی کی‌یف در ضدحمله ناراضی هستند، مدعی شد نیرو‌های این کشور در حال حرکت به سمت جلو هستند.

به گزارش رویترز، زلنسکی در پیام‌رسان تلگرام نوشت: «علیرغم همه چیز، نیرو‌های اوکراینی در حال حرکت به جلو هستند و مهم نیست که هر کسی چه می‌گوید، ما در حال پیشروی هستیم و این مهمترین چیز است. ما در حال حرکت هستیم». 

گفتنی است ضدحمله اوکراین نزدیک به سه ماه پیش آغاز شد. در این مدت اوکراین تنها موفق به باز پس گرفتن چند روستا شده و هیچ شهرک کلیدی به قلمرو این کشور بازنگشته است. از سوی دیگر، گزارش‌ها حاکی از آن است که سربازان اوکراینی با میدان‌های مین و خطوط دفاعی گسترده روسیه دست به گریبان هستند. 

بر اساس گزارش‌هایی که خشم کی‌یف را برانگیخته، این هفته، مقامات آمریکایی که نامشان فاش نشد، از پیشرفت کند عملیات اوکراین ابراز ناامیدی کردند و حتی استراتژی اوکراین را نادیده گرفتند.

برخی در اوکراین نگرانند که حمایت غرب شروع به کاهش کند، زیرا با سرد شدن هوا و بارش، پیشروی نیز دشوارتر خواهد شد. غرب میلیارد‌ها دلار برای کمک به ضدحمله سرمایه گذاری کرده است و کی‌یف می‌گوید به تجهیزات بیشتر نیاز دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار