مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: تاکنون ۶ هزار زائر افغانستانی به قصد عزیمت به عراق، از طریق مرز دوغارون وارد ایران شده اند.

علی فخاری مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد گفت: از ششم شهریورماه تا به امروز، تعداد ۶ هزار زائر افغانستانی به قصد عزیمت به عتبات عالیات عراق و شرکت در راهپیمایی اربعین از طریق مرز زمینی دوغارون وارد ایران شده اند.

او افزود: این تعداد زائر اربعین در قالب کاروان‌های مختلف در حالی عازم کشور عراق می‌شوند که از مناطق گوناگون افغانستان مانند هرات، کابل، قندهار، مزارشریف و قندوز و غور خود را به ایران رسانده اند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد ادامه داد: برای حمل و نقل زوار افغانستانی، روزانه ۵۰ دستگاه اتوبوس در پایانه مرزی دوغارون مستقر می‌شوند و زائران را تا مرز چذابه در استان خوزستان منتقل خواهند کرد.

فخاری بیان کرد: زائران در بدو ورود به گذرگاه مرزی دوغارون در حسینیه شهید سلیمانی، واقع در نمایندگی اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، مورد استقبال قرار می‌گیرند و برای آن‌ها صبحانه، ناهار و شام ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: تعداد هشت غرفه توسط نهاد‌های مردمی و دولتی در حسینیه شهید سلیمانی برپا شده است و خدماتی نظیر پذیرایی، بهداشت و درمان، امداد و نجات، ساماندهی و انتقال زوار، سرگرمی کودکان و تحویل سیمکارت ارائه می‌دهند.

مدیر اجرایی ستاد اربعین تایباد تاکید کرد: زائران در اربعین امسال، از تاریخ ششم شهریورماه وارد کشور شدند و آمادگی استقبال و پذیرایی از آن‌ها تا هر زمانی که ورود پیدا کنند، وجود دارد.

فخاری اظهار کرد: استقبال و پذیرایی از زوار کشور مسلمان و همزبان افغانستان، با تاکید بر وجود اشتراکات فرهنگی با ایران از سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ ادامه دارد که با وقفه‌ای دو ساله در سال‌های ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به علت همه گیری کرونا، این عملیات از سال گذشته و امسال از سر گرفته شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.