مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی:

بیش از یک سوم ازدواج‌ها در کاشمر به طلاق ختم می‌شود

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: بیش از یک سوم ازدواج‌های کاشمر در کمتر از ۸ سال به طلاق ختم می‌شود.

غلامحسین قنبری مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی گفت: سال گذشته در شهرستان کاشمر ۲۳۹۶ مورد ولادت، ۸۷۳ مورد وفات، ۱۴۱۲ مورد ازدواج و ۶۲۶ مورد طلاق ثبت شده است که میانگین سن زوج در زمان ازدواج ۲۹.۳ و برای زوجه ۲۳.۱ بوده است.

او افزود: زندگی حدود نیمی از این زوجین به طلاق ختم می‌شود که میانگین سن زوج در زمان طلاق ۳۶.۶ و زوجه ۳۱.۲ بوده در واقع به ازای هر ۲ تا ۳ ازدواج یک واقعه طلاق در کاشمر ثبت شده است.

مدیرکل ثبت‌احوال خراسان رضوی همچنین به وضعیت صدور کارت‌های هوشمند ملی اشاره کرد و ادامه داد: اکنون در خراسان رضوی پنج میلیون و ۲۰۰ هزار نفر واجد شرایط دریافت کارت هوشمند ملی هستند که بر اساس آمار درخواست بیش از ۵ میلیون و ۳۹ هزار نفر اخذ شده است.

قنبری با بیان اینکه در مجموع تاکنون تقاضای حدود ۹۶.۹ درصد از جمعیت واجد شرایط برای گرفتن کارت هوشمند ملی ثبت شده است، بیان کرد: ۳ درصد باقی مانده کسانی هستند که تازه به سن ۱۵ سال کامل رسیده‌اند، در مجموع تاکنون ۱۶۰ هزار و ۶۲۳ نفر برای گرفتن کارت هوشمند ملی خود اقدام نکرده و مراجعه‌ای برای ثبت درخواست نداشته‌اند.

او همچنین با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار کارت‌های هوشمند ملی ۴ میلیون و ۵۴۰ هزار و ۱۶۵ نفر صادر و تحویل شده است، تصریح کرد: در مجموع کارت‌های هوشمند ملی ۸۷ درصد واجدین شرایط تحویل شده و بیش از ۱۲۱ هزار و ۶۹۰ کارت نیز آماده تحویل است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه خوشبختانه برخلاف گذشته برای تأمین کارت خام دیگر وابستگی به خارج از کشور نداریم و در داخل تولید می‌شود، تاکید کرد: به محض اینکه درخواست کارت ملی متقاضیان اخذ می‌شود ارتباطات لازم بین ثبت‌احوال با تمامی دستگاه‌ها برقرار می‌شود و فرد می‌تواند با همان رسیدگی که برایش صادر شده از تمامی دستگاه‌ها خدمات مورد نیاز خود را دریافت کند.

قنبری اظهار کرد: عدم کارت ملی هوشمند مانعی برای ارائه خدمت در سایر دستگاه‌ها نیست و همه موظف هستند بر اساس همان رسیدی که برای شهروندان صادر می‌شود ارائه خدمت کنند.

او به وضعیت صدور شناسنامه‌های فرزندان مادر ایرانی و پدر خارجی اشاره کرد و افزود: کسانی که پدر و مادر خارجی باشند فقط باید از طریق اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی اقدام کنند، اما برای فرزندانی که مادر ایرانی و پدر خارجی دارند پس از تشکیل پرونده در اداره امور اتباع و اخذ استعلام‌های مورد نیاز نسبت به صدور شناسنامه اقدام می‌شود که تاکنون برای کمتر از ۶۰۰ فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی شناسنامه صادر شده است.

مدیرکل ثبت احوال خراسان رضوی با بیان اینکه ۳۳ درصد ولادت‌ها در چهارماهه اول امسال فرزند اول بوده ادامه داد: بیش از ۳۳ هزار مورد ولادت ثبت شده که از این تعداد بیش از ۱۱۶۴ مورد حاصل از چند قولو زایی بوده است.

قنبری در خصوص فراوانی نام‌ها در خراسان رضوی بیان کرد: در سه ماهه ابتدای امسال فراوانی نام در استان برای پسران امیرعلی، علی، محمد، امیرحسین و حسین و برای دختران نیز فاطمه، رستا، زهرا، بهار و حلما بوده است.

او تصریح کرد: پارسال نیز بیشترین فروانی نام برای پسران امیرعلی، محمد، علی، امیرحسین و حسین و دختران نیز فاطمه، زهرا، رستا، حلما و زینب بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.