برای واردات خودرو فقط گواهی اسقاط نیاز است

رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو گفت: داشتن خودروی فرسوده برای واردات خودرو، امری ضروری نیست و افراد باید فقط گواهی اسقاط بخرند.

محمود مشهدی شریف، رئیس انجمن مراکز اسقاط و بازیافت خودرو در برنامه تهران بیست در خصوص  پشت پرده افزایش قیمت خودروهای فرسوده و اسقاطی گفت: آن چیزی که سر زبان ها افتاده این است که صاحب خودروی فرسوده می تواند خودرو وارد کنند و به همین دلیل افراد تشویق شدند که خودروی فرسوده بخرند و در این صورت می تواند خودروی خارجی وارد کند در صورتی که این افراد باید گواهی اسقاط داشته باشند و  قیمت گواهی اسقاط هر خودرو  سواری ۳۵ میلیون تومان است و افراد باید  نصف این قیمت را پرداخت کنند و با ۱۷ و نیم میلیون می توانند گواهی دریافت و خودرو وارد کنند.  

وی افزود: هر فردی بخواهد می تواند به مرکز اسقاط مراجعه کند و گواهی بخرد. ۴۰ هزار گواهی اسقاط موجود داریم و با این میزان گواهی ها می توان نزدیک به ۸۰ هزار خودرو وارد کشور کرد. مردم هیچ نگرانی نداشته باشند و مشکلی برای واردات نداریم.

وی در ادامه بیان کرد: قرار است حداکثر ۱۰۰ هزار خودرو وارد کشور شود که ما فقط ۲۰ هزار گواهی خودرو کمبود داریم و می توانیم این میزان را نیز تولید کنیم. ۱۰ هزار خودرو تا پایان سال گواهی اسقاط خواهد گرفت. 

مشهدی شریف افزود: آئین نامه شفاف بیان نشد و باعث شد که موجی در رسانه ها شکل بگیرد. برای واردات خودروی خارجی ۵۰ درصد یک گواهی اسقاط کافی است. ۱ونیم درصد قیمت خودرو اگر گواهی اسقاط نباشد به صندوقی واریز می شود و این مبلغ صرف اعطای تسهیلات برای خرید خودروی داخلی می شود. 

وی افزود: ما باید برای اسقاط خودروهای فرسوده تسهیلات در نظر بگیریم تا آنها تشویق به اسقاط شوند ولی تمام اقدامات ما تنبیهی است. روزانه ۱۳۲ هزار تومان خودروی فرسوده  در طول روز بنزین بیشتری از خودروی نو مصرف می کند که در سال خودروی فرسوده ۵۰ میلیون بیشتر بنزین می سوزاند. 

مشهدی شریف گفت: خودروی فرسوده برای کاهش تصادفات، اشتعال زایی و کاهش آلودگی هوا باید اسقاط شود. این بند که به بیرون درز کرده و هنوز هم تصویب نشده سبب این التهابات بازار شده است که قیمت خودروی فرسوده بالا برود و مردم فکر کنند که باید خودروی فرسوده داشته باشند. این گونه نیست که صاحب  خودروی فرسوده باید اقدام به واردات کند. 

وی ادامه داد: در مورد بحث واردات مردم نگرانی نداشته باشند. این فضایی که یک هفته است در کشور جریان پیدا کرده صرفا یک بازی رسانه ای است و خرید گواهی اسقاط برای واردات خودروی میلیاردی به ۱۷ و نیم میلیون اصلا قیمتی نیست.

 برای واردات خودروی خارجی گواهی اسقاط ۱۷ میلیونی لازم است

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده  گفت: بحث واردات خودرو و اسقاط خودروی فرسوده در قبال واردات موضوع جدیدی نیست و همچنان هم ادامه دارد. داشتن خودروهای فرسوده و اسقاطی برای واردات خودروی خارجی موضوع کاملا اشتباهی نیست ولی دقیق هم نیست. 

وی ادامه داد: برای واردات خودروی خارجی فرد وارد کننده باید عوارض اسقاط را پرداخت کنند از سوی دیگر اسقاط خودروی فرسوده به این صورت است که صاحب خودروی فرسوده باید ثبت نام کند و خودرو را اسقاط کند و سپس گواهی بگیرد. 

سالاریه گفت: مراکز اسقاط هم هستند که نسبت به خرید خودروی فرسوده اقدام می کنند و وقتی اسقاط می شود گواهی اسقاط را دریافت می کنند و آن مرکزی که گواهی اسقاط را دارد آن را در سامانه بارگذاری می کند. افراد وارد کننده نیازی نیست خودشان خودرو بخرند و اسقاط کنند و می توانند گواهی اسقاط مراکز را دریافت کنند. 

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده افزود: تاکنون قانون قید نکرده که برای واردات خودرو تسهیلاتی داده شود. ما درصدد نیستیم که تمام تقاضای بازار را با خودروی خارجی تامین کنیم. 

سالاریه ادامه داد: ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار خودرو را با این طرح می توانیم از رده خارج کنیم و بخشی از آن را می توانیم برای واردات خودروی خارجی استفاده کنیم. گواهی اسقاط به وفور وجود دارد و مشکلی برای تامین گواهی اسقاط وجود ندارد. 

وی افزود: مردم نباید پول زیادی بابت خرید خودروی فرسوده بدهند که مرکز اسقاط نهایتا ۵۰ میلیون پول به آنها بدهد بلکه باید گواهی اسقاط را با ۱۷ و نیم میلیون خریداری کنند. باید منتظر تصویب آئین نامه باشیم‌.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۱
Iran (Islamic Republic of)
نسل سوخته
۱۲:۱۶ ۱۳ مهر ۱۴۰۲
گواهی اسقاط دارید؟ خب یعنی خودرو اسقاط شده و جایگزینی انجام شده .
چطور الان دوباره از اون گواهی استفاده می کنید؟
اینکه بعد از مدتها یک طرح بیاد و قشر ضعیف که ماشین فرسوده سوار میشن هم نفع ببرن رو نمیتونید تحمل کنید؟
Iran (Islamic Republic of)
فرزند چهارم که کپن نداشت
۱۱:۲۴ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
چه جالب!!! حمایت از قشرهای ضعیف جامعه که خودروهای فرسوده دارن ی وقت صورت نگیره ها گناه کبیره میشه ؛ خودرو ساز گناه داره ماشینی که براش حداکثر صد میلیون تموم میشه رو اگه نفروشه ۳۵۰ میلیون ضرر میکنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۲ ۰۴ مهر ۱۴۰۲
تو این مملکت هرچی باپول حل میشه 17 میلیون بده گواهی اسقاط صادر بشه ولی ماشین اسقاط نمیخاد تحویل بدی اینم از تصمیم مسئول بیسواد کشور
Iran (Islamic Republic of)
مهدی
۰۵:۲۹ ۲۶ شهريور ۱۴۰۲
اینهمه سال شعبون حالا یکبار هم رمضون,
۴۳ سال شب خوابیدیم صبح بیدار شدیم دیدیم هرچی که فکرشو بکنید گرون شده،ما هم تحمل کردیم حالا چه ایرادی داره اسمون برای ماها یکبار افتابی بشه،قابل توجه اونایی که دارن سکته میزنن با گرون شدن خودروی مدل پایین
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اگه دولت به ازای یک اسقاط یک ماشین وارد کنه هم دولت هم وارد کننده و همه سود کردند یک لکسوس 2009تو افغانستان 250000000
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۹:۵۷ ۱۹ شهريور ۱۴۰۲
اگه دولت به ازای یک اسقاط یک ماشین وارد کنه هم دولت هم وارد کننده و همه سود کردند یک لکسوس 2009تو افغانستان 250000000
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۰:۲۳ ۱۸ شهريور ۱۴۰۲
دولت دید دوتا بدبخت بیچاره با فروش ماشينش میتونه پول ناچیزی گیرش بیاد برای اونهم نقشه کشید میخواد بارفروش یک ورق کاغذ چهل میلیون بگیره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۰ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
سلام . این روزها شایعه شده که کسانی که وارد کننده خودرو هستن باید دو یا یک ماشین اسقاطی تحویل دهند . بخدا اگر این قانون میشد خیلی خوب بود . افرادی هستن که پولی ندارن تا ماشین خود را اسقاط کنن . چی میشه مگه وارد کننده یک پراید اسقاطی 300 تا 400 تومان بخره تا مجوز یک ماشین رو بگیره وارد کنه . ایجوری هم به محیط زیست کمک کردین هم کمک به مردم . بجاش از وارد کننده عوارص و مالیات گمرکی کمتر بگیرین بخدا خیلی خوبه همه سود میکنن . دولت . مردم . وارد کننده .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۴ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
باید تسهیلات حداقل 300 میلیونی به دارندگان خودروی فرسوده در نظر گرفته بشه که حتما صرف تعویض خودرو بشه مثل وام بنیاد مسکن برای ساخت مسکن البته مسئول و مدیر انقلابی میخواد که نداریم متاسفانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۳ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
بخدا نصف اینا ک ماشین واردات دارند از پول بابت بجایی برگ اسقاط استفاده میکنند اون بهونست وسلام.. وگر ۴۰ هزار برگ اسقاط کی جواب میده یارو میخادیه ماشین کشنده وارد کنه باید ۱۷ تا برگه اسقاط بده اون موقع چیزی باقی نمیمونه
United States of America
ناشناس
۰۶:۵۸ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
بله پول بدی حله دیگه ۱۷ میلیون پول بدی یه گواهی بت میدن دیگه اسقاط کیلویی چند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۵ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
ولی خدایی به واردکننده میگفتی منم ۱۷ تومن پول زور میخوام راحتتر نبود؟
اینجوری بازارو به هم ریختی دم زمستونی و من جوون بدبخت همچنان رو موتور باید زندگیمو ریسک کنم با این وضع رانندگی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
بعد ۴۰ هزار تا میخواین چ غلطی کنین پس پراید مدل ۷۶ ۴۰۰ میلیون تمام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
بله محیط زیست کیلو چنده اینجا کشور خرید فروش فقط پول بده همچی حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۲۲:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یا خدا این شریفی به فکری کرد دست کل ملت بست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یعنی همینجوری گواهی میدن بدون اینکه ماشین فرسوده ای اسقاط بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
جناب محمود مشهدی شریف، اگه وارد کننده فرسوده های ما را به قیمت خوب بخره دیگه نیاز نیست شما تسهیلات بدین!!!!
البته ۲ دهه است که دولت ها تو تسهیلات جایگزینی خودرو فرسوده موندن و نمیدونن چیکار کنن!!
شما فقط حرف نزنید، اوضاع خودش درس میشه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۸:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
ولت هر گواهی اسقاط را ۵۰۰ ملیون بفروشه به وارد کننده . یه درصدی را خودش برداره و بقیه را به عنوان کمک هزینه خرید بده به برندگان طرح جایگزینی سامانه یکپارچه. اینجوری هم به نفع دولته هم وارد کننده و هم صاحبان خودروهای فرسوده . اینجوری مشکل آلودگی هوا و سوخت فرسوده ها حل میشه و دلالی هم بوجود نماید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مگه خودرو فرسوده رو جمع نمیکنن که آلودگی و مصرف سوخت بیاد پایین چجوریه که گواهی اسقاط داده میشه اگه گواهی اسقاط داده بشه از خودروهای فرسوده کم نمیشه که.خودرویی که قبلا اسقاط شده که دیگه هیچ الان فقط باید این خودروهایی که تو کوچه و خیابون و جاده ریخته رو به عنوان اسقاط جمع کنند و گسی هم که تا الان ماشین پیکان سوار میشه خوب معلومه که وضع مالی خوبی نداره باید تسهیلات بیشتر بهش تعلق بگیره وگرنه ماشین شو وسیله زیر پاشه به این قیمتا نمیده.بازم میخوان به نفع خودشون به هر کی که دوس دارن گواهی اسقاط بدن یعنی پولدار پولدار تر میشه فقیر فقیرتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یه سوال من یکسال پیش برایه جایگزین ثبت نام کردم پیامک اومدبرنده شدید به ایرانخودرودزدمراجعه کردم گفتن شایداسم شمااشتباه شده زدن زیرش حالا چند روزیه هی زنگ میزنن بیا ماشینتو تحویل بده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
واردات خودرو جیب ثروتمندان را پر میکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
حال دلال های دیوار باز را گرفتید
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۴:۰۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
آفرین يک کارمفیدانجام دادین البته اگه عمل کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
چقدر شما کار بلد هستید خسته نباشید دست شیطون هم از پشت بستید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
خیلی عالی طی چند سال گذشته چندین هزار خودرو اسقاط شده که دولت پولش رو پرداخت کرده و حالا هرکی خواست میتونه بره گواهی اسقاط بخره تا پول هزینه شده برگرده به خزانه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
آقا تو بورس این سهام شرکت توسعه فن افزار توسن (فن افزار) - ۱۰ روز نیست عرضه اولیه داشته..روند برعکسی داشته..
دستای پشت پرده زیادی داره، مثلا تو سایت نوشته شرکتی سهامی خاص ۱۸۵ میلیون سهم داره و ۴تا صندوق سرمایه گذاری هم سهام قابل توجهی ازش دارن .ولی جالبتر اینکه مردم عادی ۷۵ میلیون سهم دارند یعنی فقط ۵ درصد از سهام شرکت ،حالا چی شد ۹۵ درصد دیگش؟؟ معلومه دیگه اینا باهاش بازی میکنن ملت رو سر کیسه میکنن..هیچوقت رصد نمیکنه..فقط پول مردم آب میره..اگه کسی هست به گوشی اون بالا دستی برسونه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
خودروی که اقساط شده که برا قبل از مجوز واردات بوده و تمام .یعنی چی از اوراق اونها استفاده کنید بعد این چه کمکی به نوساز ی میکنه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟خودروهایی که دست اقشار ضعیف هست و تون از رده خارج کردن رو ندارن باید بمونن کف خیابان ها دود کنن .بفرمائید دلال دارید بین خودتون خرید و فروش می کنید و مجوز میدید والله دزدید و کلاه گذاشتن رو سر مردم هست دیگه .
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۲:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
واردات خودرو پاک برقی باید برای هر شناسه ایرانی آزاد آزاد شود آنهم بصورت دهها میلیونی این کار بنفع همه ماست چه مردم و چه صنعت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
شرط گواهی اسقاط خودرو فرسوده برای واردات خودرو یک حرکت بسیار خوب و عالی از طرف دولت بود اگر با جدیت این امر اجرا بشود یک تحول خوبی در کاهش آلودگی هوا و ایمنی جاده ای و کاهش مصرف سوخت خواهیم داشت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
نشد کاری انجام بدهید که به نفع قشر ضعیف حامعه باشد همه جوره هوای سرمایه دارها را دارید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
نیت خدمت ندارن..حداقل خودروهای دودزا را کم کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
خودتون میدونید. یعنی نمیخایید آلودگی و مصرف زیاد سوخت و تصادف در جاده ها کم بشه. هدف از طرح کم شدن خودروی فرسودست نه کم شدن حواله بایگانی شده اسقاط خودرو.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
چه خبره پراید ۸۲ شده ۴۰۰ میلیون شهر هرت شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مگه نباید یه خودروی فرسوده باشه که گواهی اسقاط بدن ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
از دست شما دلال ها و سرمایه دارها بی رحم و بی معرفت که قشر ضعیف را از هر جهتی زیر فشار قرار دادین بعد میندازید تقصیر دولت و رئیس‌جمهور. شاید سر مردم بتونید کلاه بزارید اما سر خدا را نمی تونید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
با زبون بی زبونی داره میگه ما خودمون گواهی اسقاط میدیم به کسایی که خودمون میخوایم تا خودرو وارد کنند
آخه ما قشر بدبخت بیچاره چطور میتونیم خودرو با این قیمتهای کذایی رو وارد کنیم؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۲۱ ۱۴ شهريور ۱۴۰۲
قشر بدبخت بیچاره رو چه به واردات اونم خودرو
بچسب به زندگیت مرد حسابی
ماشینتم نگه دار خواستی بفروشی هم به قیمت روز بده به یه جوون بدبختی مث من
همش دنبال یه شبه پولدار شدنید حتی تو این سن؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۵ شهريور ۱۴۰۲
ناشناس 6:21 یه جوون بدبخت مثل تو ماشین رو میخواد چیکار . برو بچسب به حمالی , یه لقمه نون ببر برای خانواده ات .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
دولت از امارات ماشین میاره ۳برابر گمرک و عوارض میکشه روش ، بعدهم تو بورس به بالاترین قیمت به دلال‌ها میفروشه واز دلال ۴۰ملیون بابت گواهی اسقاط ماشینهای سال‌های قبل پول میگیره یعنی برای دولت معامله چهارسر برده وبه ضر مردم قشر ضعیف متوسط وپولدارا وحتی دلال‌ها میشه به صورت جیره ای ماشین وارد میکنن که قیمت ماشین پایین نیا واز اون طرف هم هیچ خود وی فرسوده ای رو اسقاط نمیکنه این یعنی اوج...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۰ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
این چه قانونیه
ماشین هایی که اسقاط شده که کارش تمامه اصلا مگر ماشین های اسقاطی رییس دارد اجازه بدید ماشین های قراضه به معنی واقعی از جاده جمع شوند
باید خودروهای فرسوده که الان دارند تردد می کنند خریداری شوند تا مشکل آلودگی حل شود
از طرفی افرادی که خودروهای فرسوده در حال تردد دارند و از آن کاسبی میکنند و از قشر ضعیف هستند باید قیمت مناسبی داشته باشد تا با آن برای خودشان خودرو تهیه کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
به دلال بدی که بیشتر ارزش داره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یعنی اینا ب ۳۵تومن راصی میشن؟؟؟؟میدن دست ی عده ک ببرن بازار ازاد اونام کمتر از ۳۰۰تا نمیدن عمو...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
یعنی بدون اسقاط گواهی هست ؟!! اخه کسانی که ماشین اسقاطی دارند بیشتر افرادی کم درامدن و خودروی خودشونا نمیفروشن با این قیمتها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
منظورشون اینه که از زمان ممنوعیت واردات، ۴۰ هزار خودرو اسقاط شده که گواهی اسقاطشون استفاده نشده. تا پایان سال هم ۱۰ هزار خودرو رو میتونیم اسقاط کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
احمدی
۱۱:۰۴ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
حرف شما کاملاً درست اَست و قشری که اینگونه خودروهای فرسوده را دارند بیشتر اَز قشر فرودست جامعه هستند؛ ولی شما می‌دانید که خودرو، یک کالای مصرفی اَست؛ شخصی که بیش اَز بیست إلی سی سال اَز یک خودو استفاده کرده اَست و الان آن خودرو کاملاً فرسوده و قدیمی شده اَست، نباید انتظار این داشته باشد که آن خودروی فرسوده را به قیمت خودروی نو اَز او بخرند؛ الان بطور میانگین یک خودرو فرسوده وزنی کمتراَز 1200 کیلوگرم دارد که با قیمت روز آهن کیلویی 28 هزار تومان، این خودرو فرسوده‌ی اسقاطی باید قیمتی معادل 34 الی 35 میلیون داشته باشد و نه بیشتر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۳ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
آخه کجا خودروهای ما 1200کیلو آهن دارند؟؟!
مثلا پراید 700 کیلو هستش یا پژو پارس یا405 ، 1100 کیلو کل خودرو!! حال شما لاستیکها و صندلیها و تو دوزی کامل و شیشه ها و باطری و قطعات پلاستیکی داخل موتور و موکت کف و.... را ازش باز کن میبینی نهایت 300-400 کیلو برای پارس هم نیشه و پرایدم که یه 100 کیلو حلبی داره خخخخ
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۰:۲۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
واردات خودرو پاک برقی باید برای هر شناسه ایرانی آزاد آزاد شود آنهم بصورت دهها ملیونی
این کار بنفع همه ماست چه مردم و چه صنعت
Iran (Islamic Republic of)
میم واو
۱۲:۱۸ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
مگه ما از انرژی های پاک یا انرژی هسته ای داریم برق تولید میکنیم تو کشور؟! برق ما داره از سوخت فسیلی تأمین میشه و با قیمت بالا، بنابراین خودروی برقی بکار کشور ما نمیاد. قبلش باید خیلی چیزها درست بشه تا ما هم مثل بقیه دنیا بشیم.
Iran (Islamic Republic of)
زاگرسیان
۱۳:۵۹ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
کشور ما بهشت انرژی خورشیدی و بادی و امواج است و خودرو برقی هم یکبار بهترین گزینه ها برای کشور ماست
برق اتمی را هم به نسبت خورشیدی و بادی نباید چندان پاک دانست و چندان پاک نیست
در کل ایران بهشت خودروهای برقی است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۶ ۱۳ شهريور ۱۴۰۲
دلال پروری؟
آخرین اخبار