قرارگاه عملیاتی به منظور خدمت‌رسانی به زائران خراسان رضوی فعال شد

قرارگاه عملیاتی مرکزی زائران خراسان رضوی به منظور خدمت‌رسانی به زائران در ایام دهه آخر ماه صفر و ایام شهادت امام رضا علیه السلام فعال و افتتاح شد.

معاون هماهنگی و مدیریت امور زائران این استانداری روز سه‌شنبه گفت: امیدواریم مسائل و مشکلات سفر زائران در ایام دهه پایانی صفر، به هنگام رصد شود و آمار و اطلاعات آن در اختیار دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حجت گنابادی‌نژاد افزود: هر مشکلی که ایجاد شد باید در سریع‌ترین زمان ممکن پیگیری شود تا بتوانیم شرایط خوبی برای پذیرایی از زائران حضرت رضا علیه السلام در دهه آخر صفر داشته باشیم.

نماینده اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان نیز گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از ۲۷ مردادماه در تمامی جاده‌های مهم برای استقبال از زائران آماده‌باش است.

محمد حیدری افزود: آمار روزانه در سامانه سازمان راهداری نشان می‌دهد، که از ۲۷ مرداد ماه تا ۱۳ شهریور امسال سفر ۴۷هزار و ۴۳۱ زائر اربعین از مشهد به مرز‌های خروجی در غرب انجام شده است.

نماینده صدا و سیما خراسان رضوی نیز در این جلسه گفت: در برنامه‌های مختلف تولیدی صدا، سیما، خبر و رادیو زیارت برنامه‌های مختلفی برای دهه پایانی صفر پیش‌بینی شده است.

محمدرضا ابراهیمی افزود:برنامه‌هایی با محوریت اطلاع‌رسانی به زائر در رادیو زیارت و رادیوی استانی پیش‌بینی شده است که در این برنامه‌ها مسوولان مختلف روزانه برای اطلاع‌رسانی دعوت می‌شوند تا اطلاعات کافی به زائران بدهند.

وی بیان کرد:همچنین زواری که در مسیر هستند می‌توانند پیام‌های لازم را از طریق رادیو بشنوند، ضمن اینکه برنامه‌های مشترک زنده از حرم امام رضا (ع) با استان‌های مختلف و برخی از شبکه‌های سراسری پخش خواهد شد.

نماینده کمیته بهداشت نیز بیان کرد: در ۶ محور ورودی مشهد ۱۴ پایگاه سلامت با امکانات کامل و پرسنل تدارک دیده شده است.

رضا نیکوخصال افزود:از روز گذشته ۷۹۰ محل شامل اماکن عمومی و محل اسکان زائران بازدید داشته‌ایم که ۴۵۰ بازدید آن در مشهد بوده است، ۵۲ اقدام قانونی انجام شده است که ۳۹ تذکر کتبی آن برای مشهد بوده است.

وی بیان کرد: در اطراف حرم ۱۹ درمانگاه و ۴۸ داروخانه نیز برای استفاده زائران آماده شده است.

کارشناس عملیات‌های امدادی جمعیت هلال احمر نیز اظهار کرد: جمعیت هلال احمر خراسان رضوی ۱۰۷ پایگاه امدادی برای کل استان در نظر گرفته است که ۳۰ پایگاه ثابت و موقت امداد و نجات، ۴۱ قرارگاه امدادی و ۳۵ اکیپ سیار آن به صورت شبانه روزی خدمت رسانی می‌کنند.

سمیه سلیمان‌زاده افزود: در این راستا ۲ فروند بالگرد امدادرسانی برای عملیات آماده شده‌اند که یک فروند آن از توان لجستیکی استان و یک فروند دیگر آن از سازمان امداد و نجات کشور داده شده است.

مدیر کل امور رفاهی زائران استانداری تاکید کرد: در مسیر خدمت به زائران پیاده دهه پایانی صفر، هشت شهرداری در محور‌های منتهی به مشهد به عنوان شهرداری‌های معین مشخص شده‌اند و به ارائه خدمات به زائران خواهند پرداخت.

محمدعلی توسلی افزود: قرارگاه عملیاتی زائران دهه پایانی صفر از امروز به صورت شبانه‌روزی و در سه شیفت کاری فعالیت خواهد داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.