برداشت از حساب بانکی تحت عنوان پستچی و ابلاغ اوراق قضایی!

معاون فرهنگی و اجتماعی انتظامی استان سیستان و بلوچستان گفت: شهروندان مراقب برداشت غیرمجاز از حساب بانکی خود با ترفند ارسال لینک از سوی مامور پستی باشند.

  سرهنگ علی رحیمی  بیان داشت: اخیرا مجرمین سایبری با ارسال پیامکی در شبکه‌های اجتماعی با تصویر پروفایل مامور اداره پست به شهروندان مبنی بر اینکه بنده مامور پست هستم و با توجه به اینکه نتوانستم آدرس منزل شما را پیدا کنم مجبور به ارسال پیامک شدم.

  وی ادامه داد:در این ترفند با ارسال کد پیگیری غیرواقعی در متن پیامک به کاربر اعلام می‌شود که برای شما ابلاغیه قضایی صادر شده است و با توجه به اینکه ابلاغیه آخر می‌باشد، باید از طریق لینکی که برای وی ارسال می‌گردد، پیگیر موضوع شود که بلافاصله پس از نصب آن، بدافزاری بر روی گوشی نصب گردیده و اطلاعات افراد به سرقت برده می‌شود.

 سرهنگ رحیمی با اشاره به اینکه جهت مشاهده ابلاغیه قضایی باید از طریق سامانه قوه قضاییه اقدام شود، به شهروندان هشدار داد؛ به هیچ عنوان از طریق لینک‌های ارسالی در شبکه‌های اجتماعی و یا نصب اپلیکیشن‌های جعلی ارسالی جهت مشاهده ابلاغیه استفاده نکنید، زیرا اینگونه اقدامات ترفندی در جهت سرقت اطلاعات بانکی و اقدامات مجرمانه می‌باشد.

 

برچسب ها: فراجا ، کلاهبرداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار