طرح سنجش میزان اعتماد عمومی به استاندارد در سیستان و بلوچستان آغاز شد

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان گفت: طرح سنجش اعتماد عمومی و نگرش مردم به نشان استاندارد در این استان آغاز شد.

مهدی شهرکی گفت : هدف از اجرای این طرح میزان شناخت مردم از علامت استاندارد، سنجش رضایتمندی آنان و اطلاع از رضایت مصرف کنندگان از کیفیت کالا‌های داخلی در بین اقشار و گروه‌های مختلف سنی است.

وی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان استاندارد نظارت بر کیفیت تولیدات صنعتی و انطباق ویژگی‌های این تولیدات با موازین استاندارد است، افزود: بر همین اساس گشت‌های بازرسی این اداره کل علاوه بر کنترل خطوط تولید نسبت به نمونه برداری تصادفی از محصولات عرضه شده در بازار اقدام کرده و در صورت مغایرت آن‌ها با استاندارد‌های مربوطه با متخلفان برخورد قانونی می‌کنند.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان تاکید کرد: عدم رعایت ویژگی‌های استاندارد‌های اجباری مشمول پیگرد قانونی و ابطال پروانه کاربرد علامت استاندارد خواهد بود.

وی افزود: کاربرد علامت استاندارد ایران نشانگر تعهد تولید کننده به رعایت ضوابط، موازین و استمرار انطباق مشخصات کالا با استاندارد ملی است.

شهرکی تاکید کرد: ترویج فرهنگ استاندارد در بخش‌های تولید محصولات، فرآوری، بسته‌بندی، خدمات و دیگر بخش‌ها الزامی و اجباری است.

وی ادامه داد: نقطه اعتمادسازی برای مصرف یک کالا و خدمات رعایت استاندارد است و کیفیت، ایمنی و سلامت از محور‌های مهم تولید محسوب می‌شود.

مدیرکل استاندارد سیستان و بلوچستان با بیان اینکه موثرترین راه اصولی و مناسب برای حمایت از خرید کالای ایرانی توجه به استاندارد و رعایت دقیق آن در تمام ابعاد با دقت و حساسیت است، گفت: نشان استاندارد بیانگر این است که فرآورده ایمن، سلامت و بهداشتی تولید شده و با ویژگی‌های تعریف شده توسط سازمان استاندارد مطابقت دارد.

وی با تاکید بر اینکه مردم می‌توانند کالا‌ها را مطابق سلیقه و ذائقه شان انتخاب کنند، اظهار کرد: رویکرد نوین سازمان ملی استاندارد تبدیل الزامات قانونی استاندارد به مطالبه مردمی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار