آغاز ثبت نام اتباع در کلاس‌های سوادآموزی

معاون سوادآموزی استان یزد از ثبت نام ۴۵۰ سواد آموز اتباع خارجی در استان خبر داد.

سید علی قریشی معاون سوادآموزی استان یزد با اشاره به حجم ابلاغی سال ۱۴۰۲ سازمان نهضت سوادآموزی به اداره کل آموزش‌و‌پرورش استان یزد اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۹۵۰ نفر سواد آموز ایرانی و ۴۵۰ نفر سواد آموز اتباع خارجی در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال در دوره سوادآموزی ثبت‌نام کرده اند.

قریشی گفت این افراد پس از گذراندن ۴۰۰ ساعت در یک دوره ۵ تا ۷ ماهه و موفقیت در آزمون‌های پایانی مدرک باسوادی خود را که معادل سوم ابتدایی است دریافت می‌کنند.

وی افزود: ۵۵۵ نفر ایرانی و ۶۴۵ نفر از اتباع خارجی گروه سنی مذکور نیز در دوره انتقال که مدرک آن معادل ششم ابتدایی است، ثبت نام و به تحصیل می‌پردازند که پس از اخذ مدرک می‌توانند در پایه هفتم مدارس روزانه مشغول به تحصیل شوند.

معاون سوادآموزی استان یزد از تحت پوشش بودن ۷۷۰ نفر از دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند، در دوره تحکیم سواد جهت تثبیت و ماندگاری سواد یادکرد و افزود: در کنار آموزش‌های مذکور فعالیت‌های مکمل دیگری نیز از جمله آموزش مهارت رایانه به ۷۰ نفر و آموزش مهارت‌های فنی‌و‌حرفه‌ای، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی به ۲۵۰ نفر از ایرانیان بی‌سواد و کم سواد در پنج مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های یزد و مهریز انجام خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.