آموزش و پرورش سمنان:

آموزش اتباع بی سواد در حال اجراست

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: سوادآموزی برای اتباع بی‌سواد بین ۱۰ تا ۱۸ سال در استان در حال اجرا است.

زینب داودی معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش استان سمنان درباره طرح‌های سواد آموزی به خصوص طرح سواد آموزی ویژه اتباع بیان کرد: در سال گذشته ۶۷۰ نفر از افراد لازم التعلیم در استان با سواد شدند.

وی با بیان اینکه این افراد بین ۱۰ تا ۴۹ سال سن داشتند، افزود: این آمار معادل ۶۰ درصد مجموع سوادآموزان در حال تحصیل استان سمنان است که در آزمون سوادآموزی موافق با کسب نمره قبولی شده‌اند.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش استان سمنان همچنین درباره طرح سواد آموزی اتباع موسوم به نروژی، گفت: سوادآموزی برای اتباع بی‌سواد بین ۱۰ تا ۱۸ سال در آموزش و پرورش استان در حال اجرا است.

داودی با بیان اینکه در اجرای این طرح ۷۲ درصد از سوادآموزان با قبولی در آزمون پایانی، باسواد شدند، تاکید کرد: امتحانات سوادآموزی سال ۱۴۰۱ با میزان بسیار خوبی قبولی سوادآموزان همراه شد.

وی جذب، نگهداشت، آموزش و قبولی‌های مطلوب و رضایت بخش را فاکتورهای مهم در مجموعه سواد آموزی دانست و تاکید کرد: حرکت به سمت کیفیت بخشی آموزش‌ها و همچنین مهارت آموزی در زمره برنامه‌های سواد آموزی استان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.