انقلاب اسلامی هر روز قدرتمندتر می‌شود

امام جمعه کرمان گفت: اگر تحلیلی بر انقلاب اسلامی و حرکت تاریخ ساز انقلاب داشته باشیم متوجه می‌شویم، هر روز انقلاب قدرتمندتر می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی صبح امروز ۱۸ شهریورماه در مراسم گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: نقش شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ در پیروزی انقلاب اسلامی کم نظیر است.

وی افزود: خداوند انسان را در جایگاهی قرار داده که اگر قدر خود را بداند، نه تنها خودش بلکه انسان‌های دیگر در زمان‌های دیگر را می‌تواند تحت تاثیر خودش قرار دهد.

علیدادی سلیمانی با اشاره به یک حدیث از امام حسن مجتبی علیه السلام بیان کرد: جایگاه انسانیت می‌تواند ترسیم کننده صراط مستقیم شود، انسان بصیر و آگاه که در مسیر مورد رضایت خدا قرار بگیرد، پلی است که بین بهشت و جهنم کشیده می‌شود.

امام جمعه کرمان در ادامه گفت: طبق متون دینی، ما هر خیری بخواهیم تصور کنیم خیری مافوق آن وجود دارد، اما خیری بالاتر از شهادت وجود ندارد، زیرا انسانی که تمام هستی خود را در راه خدا فدا می‌کند، مسیر را درست تشخیص و همه هستی خود را در طبق اخلاص قرار می‌دهد، شهید است.

علیدادی سلیمانی تصریح کرد: بالاتر از شهادت دیگر خیری نیست که این موضوع حجت را بر انسان تمام می‌کند و این انسان است که مانند پلی مردم را به بهشت هدایت می‌کند و شهید نقشی برای جامعه اسلامی ایفا می‌کند که در هیچ کار خیر و حرکت مثبتی این خیر مورد تصور نیست.

وی گفت: اگر تحلیلی بر انقلاب اسلامی و حرکت تاریخ ساز انقلاب داشته باشیم متوجه می‌شویم، هر روز انقلاب قدرتمندتر می‌شود، تاریخ نشان داده هر خونی جریان انقلاب را قوی‌تر کرده و ضعیف‌تر نشده است.

همچنین رضا رضایی مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان در این مراسم گفت: قیام ۱۷ شهریورماه ۱۳۵۷ نقطه آغازی بر سرنگونی رژیم شاه بود که نقشه‌های وی را نقش برآب کرد.

وی افزود: آن روز مردم یه صورت خودجوش به طرفداری از انقلاب به میدان آمده بودند، اما رژیم شاه حدود ۸۰ نفر بیگناه را به خاک و خون کشید.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان اظهار کرد: قیام ۱۷ شهریور مقدمه‌ای بر پیروزی انقلاب بود، امروز ما وارث خون شهدایی هستیم که در راستای حفظ آرمان‌های نظام جان خود را از دست داده‌اند، ما امروز باید پاسخگوی خون شهدا باشیم، آن‌ها بر کردار و رفتار ما نظارت دارند و امیدواریم که مدیونشان نباشیم.

 مراسم گرامیداشت یاد شهدای ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ با حضور حجت الاسلام و المسلمین امان الله علیمرادی نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری، جمعی از مدیران کل دستگاه‌های اجرایی، نیرو‌های ارتش، کارکنان حوزه ستادی اداره کل، کارکنان مدیریت آموزش و پرورش نواحی یک، دو و ... در اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار